اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانومتر

مانومترها با توجه به نوع استفاده ای که دارند به شکل های مختلفی چون مانومترهای دیجیتالی، روغنی، اکسیژن و … ساخته می شوند.

مانومتر دیجیتالی

فشار اندازه گیری شده روی یک صفحه نمایش دیجیتالی نمایش داده شده و توسط کاربر مشاهده می شود. این فشار سنج مشکلات مربوط به مانومترهای معمولی که داشتن لوله ی شیشه ای، جیوه و مکانی با سطح دقیق برای قرار گرفتن مانومتر در آن است، را ندارد. اساس ساخت مانومترهای دیجیتال، میکروپروسسور بوده و به راحتی قابل حمل و انتقال می باشند.

مانومتر روغنی

مانومترهای روغنی از دقیق ترین فشارسنج ها هستند که فشار در دستگاه هایی با لرزش زیاد توسط آن ها به طور دقیق اندازه گیری می شود.به رگولاتور، مانومتر اکسیژنی گفته می شود. این وسیله در قسمت خروجی کپسول اکسیژن نصب شده و می تواند هم مقدار اکسیژنی که وارد یا خارج می شود را تنظیم کند و هم می تواند آن را اندازه گیری کند.

انواع مانومترها با توجه به نوع فشار آن ها

سنسور فشار مطلق

فشار یک نقطه نسبت به فشار صفر پاسکال (خلأ کامل) توسط سنسور مطلق اندازه گیری می شود. این فشار به نام فشار آزمایشگاهی بوده و در محاسبات استفاده می شود.

سنسور فشار گیج

کالیبراسیون سنسور فشار گیج با اندازه گرفتن فشار یک نقطه نسبت به فشار اتمسفریک در نقطه دیگر انجام می شود و به همین دلیل می تواند برای کارهای مختلفی چون گرفتن فشار باد لاستیک در خودروها و موتورها استفاده شود.

سنسور فشار خلأ

اندازه گیری فشار در نقاطی که دارای فشاری کمتر از فشار اتمسفر هستند، به سنسور فشار خلأ انجام می شود. مختلف بودن مرجع در سنسور خلأ صنعت می تواند اشتباهاتی را سبب شود.

سنسور فشار تفاضلی

اختلاف فشار بین دو یا چند نقطه، مانند تعیین افت فشار فیلتر روغن و اندازه گرفتن سطح مخازن، توسط سنسور فشار تفاضلی انجام می شود.

سنسور فشار مهر شده

عملکرد سنسور فشار مهر شده و گیج یکی است. اما در سنسور فشار مهر شده، قبل از مهر و موم شدن، اول کالیبراسیون آن نسبت به فشار دریا، انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>