اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

پمپ خلأ آزمایشگاهی وسیله ای است که برای کاربردهای مختلف با تخلیه مولکول های هوا و ایجاد خلأ، فشاری کمتر از فشار محیط را ایجاد می کند. این وسیله دارای انواع مختلفی است که با توجه به قدرت خود، خلأ ایجاد کرده و عمل پمپاژ را انجام می دهد. در آزمایش هایی که به حضور اکسیژن و گازهای دیگر احتیاجی نیست، از پمپ خلأ استفاده می شود.

یکی از تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی پمپ خلأ می باشد. ایجاد فشار منفی با تخلیه مولکول های هوا از یک محفظه آب بندی شده، توسط پمپ خلأ آزمایشگاهی انجام می شود. این وسیله می تواند با ایجاد خلأ در آزمایش های مختلف برای انجام و افزایش سرعت آن ها کمک شایانی کند.

این پمپ ها با توجه به قدرت خود می توانند سیستم های خلأ متفاوتی ایجاد کرده و برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. حتی این پمپ ها می توانند به طور موازی و در کنار هم برای یک آزمایش مورد استفاده قرار گیرند.

اختلاف فشار باعث ایجاد خلأ می باشد و عملکرد این پمپ ها به شکل مکانیکی می باشد. انتقال گاز از دهانه وردی به دهانه خروجی پمپ، باعث ایجاد خلأ در پمپ جابه جایی مثبت می شود. برای ایجاد خلأ با درجات مختلف از پمپ های وکیوم مختلف در آزمایشگاه ها استفاده می شود. با استفاده از دو یا چند پمپ خلأ می توان میزان خلأ بیشتری را ایجاد کرد.

قسمت های تشکیل دهنده پمپ های خلأ آزمایشگاهی

پمپ های خلأ دارای سیستم مکنده ی ساده، اما با قدرت مکش بالا هستند. روتور و بدنه دو قسمت اصلی تشکیل دهنده یک پمپ وکیوم می باشد. در بدنه سیلندر و سرسیلندر وجود داشته و اجزای روتور شفت و پروانه می باشد.

این اجزا باید از مواد با کیفیت و مقاومی ساخته شده و و طبق استانداردهای لازم به هم متصل می شوند. کنترل کیفیت پمپ های تولید شده در زمان ساخت آن ها از لحاظ میزان خلأ، فشار، ظرفیت و مقدار انرژی مصرفی بررسی می شود. همه پمپ های وکیوم با عملکرد یکسان و با خروج هوا و جلوگیری از برگشت آن، کار می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>