اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

مهم ترین اساس تقسیم بندی پمپ های خلأ نوع ساختار و همچنین موادی است که پمپ ها بر اساس آن کار می کنند. پمپ های خلأ یا با آب کار می کنند و یا با روغن. بر این اساس سه نوع پمپ خلأ آزمایشگاهی وجود دارد. پمپ خلأ خشک و بدون روغن، پمپ خلأ رینگ روغن با روغن در گردش و پمپ خلأ رینگ آب با آب در گردش که در زیر به توضیح مختصری درباره هر یک از این پمپ های وکیوم می پردازیم.

پمپ خلأ خشک و بدون روغن

در محیط هایی که به مقدار زیاد خورنده هستند و پمپ های وکیوم معمولی نمی توانند در آن عمل کنند، از پمپ های خلأ بدون روغن استفاده می شود که جزء پمپ های دارای خلأ کم می باشد. میزان 1 تا 10 میلی متر جیوه، خلأیی است که با این نوع از پمپ های مکنده تولید می شود.

دو نوع از این پمپ ها مدل اجکتیو، قابل استفاده در فشارهای بالای هوا و مدل دیافراگمی قابل استفاده در بیشتر محیط ها را می توان نام برد. اصطکاک کم، عدم وجود روغن، دوام زمانی بالا، عدم آلوده کردن محیط، کم صدا بودن، حجم کم، عامل فشار علت ایجاد خلأ و کم هزینه بودن را می توان از مزایای این نوع از پمپ های وکیوم دانست.

پمپ خلأ رینگ روغن

در پمپ وکیوم رینگ روغن، چرخش 180 درجه ای توسط دو تیغه با روتور انجام و با تولید فشار توسط دستگاه، هوا از یک سمت وارد و از سمت دیگر خارج می شود. در این پمپ ها که با روغن کار می کنند، روغن نقش مهمی در عایق کاری، خنک کاری و حتی روغن کاری آن ها دارد.

همچنین کیفیت روغن مورد استفاده در آن مهم بوده و کار کردن آن بدون وجود روغن، باعث خراب شدن زود این پمپ ها می شود. 0,1 تا 1 میلی بار خلأ، میزان خلأ تولیدی در این نوع از پمپ ها می باشد.پمپ های وکیوم رینگ روغن باید در محیط هایی دارای تهویه، مورد استفاده قرار گیرند، چون دود و بخار روغن آن، در حین کار کردن از اگزوز این پمپ خارج می شود.

وزن سبک، اندازه کوچک، کم صدا بودن، ایجاد خلأهای کم، بازده بالا و کم هزینه بودن از مزایای این پمپ ها می باشد. اگزوز، لوله سوپاپ، تیغه گردان، دریچه اگزوز، قسمت های ورودی و خروجی هوا، محل جمع کردن اضافات، فیلتر روغن و … از اجزای تشکیل دهنده این نوع از پمپ های وکیوم می باشند. در این پمپ ها خنک کردن موتور با روغن و هوا انجام می شود.

پمپ خلأ رینگ آب

پمپ خلأ رینگ آب که در جابه جایی گازها و مایعات بیشتر کاربرد دارد، باید قبل از استفاده حداقل چند اینچ کمتر از مرکز بدنه باید از آب پر شود. این مدل پمپ که پرکاربردترین مدل است دارای انواع تک پروانه، دو پروانه و یا بیشتر از دو پروانه می باشد. در مدل دو پروانه یک پمپ خلأ دیگر برای افزایش میزان خلأ، در کنار پمپ وکیوم عمل می کند.

خلأ بیشتر تولید کردن، بازده بسیار بالا، داشتن ساختار تکی و عدم خطا به این علت، نداشتن روغن کاری داخلی، توان مصرفی کم، عملکرد بدون لرزش، جذب بیشتر گازها و مایعات، کم هزینه بودن، داشتن ماندگاری بالا و … از مزایای این نوع از پمپ های وکیوم می باشد. در این پمپ ها آب برای خنک سازی موتور استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>