اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسموتر

از وسایل آزمایشگاهی که در علم پزشکی نیز کاربرد دارد، دستگاه اسمومتر آزمایشگاهی می باشد. این دستگاه می تواند در یک محلول، ترکیب و یا یک کلوئید فشار اسمزی را اندازه گیری کند. همچنین از این دستگاه برای اندازه گیری وزن مولکولی مواد نیز استفاده می شود. خون بدن باید در یک میزان غلظت اسمزی پایدار باشد که اندازه گیری این اندازه غلظت با دستگاه های اسمومتر خواهد بود که در آزمایشگاه های پزشکی وجود دارد.

مقداری از مواد بر حسب مول که در مایعات حل شده و باعث ایجاد تغییر فشار اسمزی می شود، به نام اسمولاریته می باشد. این اصطلاح به تعداد اسمول در یک لیتر محلول نیز گفته می شود. اندامی که در بدن مسئول تنظیم اسمولاریته بدن مهره داران با تشکیل ادارار می باشد، کلیه است.

میزان اسمولاریته که بر حسب دما و مقدار املاح موجود در آن تغییر می کند، در 1000 میلی لیتر محلول تعریف می شود. اما اسمولالیته در 1000 گرم آب تعریف شده و دما و میزان املاح در آن بی تأثیر است. اسمول به تعداد مول های حل شده در یک لیتر محلول را گویند، به عنوان مثال اگر مولکولی به دو یا سه یون در محلول تفکیک شود، غلظت اسمزی آن دو یا سه اسمول بر لیتر خواهد بود.

دستگاه اسمومتر آزمایشگاهی چیست؟

برای اندازه گیری فشار اسمزی محلول ها، کلوئیدها و همچنین ترکیبات از دستگاه اسمومتر آزمایشگاهی استفاده می کنند. به عبارتی تعیین اسمولاریته مایعات با استفاده از اسمومتر انجام می شود. اندازه گیری با بسیاری از دستگاه های اسمومتر، بر اساس تعیین نقطه انجماد است، چون اسمولاریته مؤثر در نقطه انجماد می باشد.

از این دستگاه در علم پزشکی برای تعیین غلظت قندها و یا نمک های حل شده در نمونه های خونی و ادراری استفاده شده و این امر بسیار مهم و مفیدی، در علوم آزمایشگاهی و پزشکی می باشد. این دستگاه می تواند وزن مولکولی پلیمرها و بسیاری از ترکیبات ناشناخته را در محلول های آلی یا آبی اندازه بگیرد.

با مشخص کردن نقطه ای که در آن تبخیر و چگالش در حالت تعادل با هم هستند، فشار بخار توسط اسمومترهای بخار - فشار تعیین می شود. اگر نقطه ی شبنم محلول، اندازه گیری و با دمای نقطه ی شبنم حلال خالص سنجیده شود، می توان اسمولالیته را به دست آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>