اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسمومتر

فشار اسموتیکی در خون، ادرار، پلاسما و سرم به وسیله دستگاه اسمومتر اندازه گیری می شود. چون بدن انسان باید دارای یک فشار اسمزی ثابتی در خون باشد، هر گونه انحراف و تغییری می تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند. در تشخیص یک نوع بیماری تعیین میزان فشار اسمزی خون یا ادرار، در کنار علایم دیگر می تواند بسیار مفید باشد.

از کاربردهای دیگر این دستگاه در آزمایشگاه های تولید کننده محلول های مختلف برای کنترل کیفیت می باشد. به عنوان مثال در آزمایشگاه های تولید محلول برای کشت سلولی و تولید محلول های شستشوی لنز و قطره های چشم، در صنایع داروسازی کاربرد دارد.

می توان میزان کم آبی بدن ورزشکاران (مانند فوتبالیست ها) را در هنگام فعالیت های سخت و سنگین، با استفاده از این دستگاه تعیین کرد. در تعیین مقدار پیشرفت واکنش تخمیر و تجزیه مواد و مولکول های بزرگ تر به مولکول های کوچک نیز کاربرد دارد.

مزایای استفاده از دستگاه اسمومتر آزمایشگاهی

مهم ترین نکته در استفاده از اسمومتر، مدت زمان بسیار کوتاه (یک دقیقه) در به دست آوردن جواب و نتیجه از آن می باشد. مزیت دیگر این دستگاه عدم آماده سازی نمونه می باشد. وقتی از این دستگاه استفاده می شود، در مقایسه با یک آنالیز کامل شیمیایی نیاز به زمان و هزینه بسیار کمتری می باشد. این که یک ترکیب دارای فرمول درستی است یا نه، با به کارگیری اسمومتر انجام می شود.

استفاده از دستگاه اسمومتر آزمایشگاهی در تشخیص بیماری ها

بیماری هایی که در آن تعادل بین آب و الکترولیت به هم می خورد، استفاده از دستگاه اسمومتری می تواند اطلاعات زیادی به پزشک دهد. دیابت بی مزه، غیر طبیعی بودن ترشح هورمون ضد ادراری و برخی اختلالات مربوط به کلیه، از جمله بیماری هایی است که به هم خوردن نسبت بین اسمولالیته سرم و ادرار می تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد.

پی بردن به آغاز اختلال ورم ریوی، با استفاده از اسمومتر و تعیین فشار اسمزی کلوئیدی پلاسما و مورد مقایسه قرار دادن آن با فشار عروق، می تواند انجام شود. بیماری های بالینی با به کاربردن اسمومتر و شناخت ترکیبات سرم توسط پزشکان شناسایی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>