اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسمومتر

این دستگاه می تواند اسمولالیته بسیاری از سیالات و مایعات فیزیولوژیکی و جرم مولکولی پلیمرها در محلول های آبی تا 1000گرم بر مول و در محلول های آلی بین 40 تا 40000 گرم بر مول را اندازه بگیرد. یک نوع از این دستگاه متشکل از 6 سرنگ و دو ترمیستور بوده و محلول هایی با غلظت های مختلف را می تواند اندازه گیری کند. کالیبراسیون دستگاه قبل از استفاده از آن ضروری می باشد.

برخی از اصطلاحاتی که در رابطه با اسمومترها استفاده می شود

فشار اسمزی (میزان میل مایع به جذب آب و مواد دیگر از مایع دیگر با عبور از غشای نیمه تراوا)، فشار بخار (دمای تعادل میزان تبخیر و میعان ماده در یک فشار خاص)، اسمولالیته (تعداد مول ماده در 1000 گرم حلال)، خواص محلول ها (نقطه انجماد، نقطه جوش و …) و موارد دیگر از اصولی هستند که هنگام کار با این دستگاه استفاده می شود.

اسمومترها با استفاده از خواص فیزیکی مانند نقطه ی انجماد، اسمولالیته را تعیین می کنند، چون این خواص از تغییر غلظت، تأثیرپذیر هستند. نقطه ی انجماد محلول ها با افزودن مواد به آن ها، کاهش، و نقطه جوش و فشار اسمزی با افزودن مواد به حلال، افزایش می یابد. بدین ترتیب با اندازه گیری این تغییر خواص و مقایسه آن با حلال خالص، می توان غلظت مواد را اندازه گرفت.

کمپانی های سازنده دستگاه اسمومتر و قیمت خرید وفروش

یکی از شرکت های تولید کننده اسمومتر، کمپانی Wescor آمریکا می باشد که این دستگاه را با ویژگی هایی چون انجام هر تست در 90 ثانیه، عدم نیاز به کالیبراسیون، استفاده از حجم بسیار کم نمونه در حد 10 میکرولیتر و استفاده بسیار آسان از آن، عرضه می کنند. این دستگاه که در حال حاضر تنها برند اسمومتر موجود در بازارهای ایران است، اسمولالیته را می تواند بر اساس فشار بخار اندازه گیری کند. قیمت های این دستگاه با توجه به نوع برند و کشور تولید کننده می تواند متفاوت باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>