اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتراتور

امروزه برای انجام عمل تیتراسیون که تعیین غلظت مجهول یک نمونه محلول از طریق غلظت مشخص یک محلول دیگر انجام می شود، از دستگاه تیتراتور آزمایشگاهی استفاده می شود. این دستگاه عمل تیتراسیون را با دقت بسیار بالا و به صورت خودکار انجام می دهد. دستگاه تیتراتور که دارای انواع مختلفی می باشد، فرآیندهای گوناگون تیتراسیون اسیدی - بازی، پتانسیومتری و کمپلکسومتری را می تواند انجام دهد.

محلول، با غلظت مشخص استفاده می کنند، تیتراسیون نامیده می شود. در این روش یک محلول با غلظت مشخص به عنوان تیتراتور یا تیترانت برای تعیین غلظت یک آنالیت، استفاده می شود. برای تعیین زمان انجام پایان واکنش و تعیین نقطه اکی والان نیز یک معرف یا شناساگر به کار گرفته می شود.

روش انجام به این ترتیب است که حجم مشخصی از یک آنالیت با غلظت مجهول به اضافه چند قطره شناساگر، داخل ارلن ریخته، با محلول استاندارد (با غلظت و نرمالیته مشخص) ی که داخل بورت ریخته شده است، عمل تیتر کردن انجام می شود. تغییر رنگ شناساگر، تعیین کننده نقطه پایانی تیتراسیون می باشد.

دستگاه تیتراتور آزمایشگاهی وسیله ای است که به طور خودکار می تواند غلظت مجهول یک محلول را با استفاده از غلظت مشخص یک محلول دیگر تعیین کند. این دستگاه دارای انواعی از شکل ساده گرفته تا انواع پیچیده ای می باشد که می توانند به طور همزمان چند تیتراسیون را با هم انجام دهد. تیتراسیون در این دستگاه ها با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام می شود.

انجام تیتراسیون ها در این دستگاه ها به صورت های حجم ثابت (MET)، پتانسیل ثابت (DET) و تنظیم پتانسیل (SET) انجام می شود. در این دستگاه ها نقطه پایانی تیتراسیون، تغییر پتانسیل سنجی از قطب الکتریکی می باشد برخلاف تیتراسیون دستی که تغییر رنگ شناساگر نشان دهنده نقطه پایانی تیتراسیون می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>