اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راکتور

اجزای تشکیل دهنده رآکتور آزمایشگاهی بویلر، مبدل (کندانسور)، سپراتور (جداکننده)، ورودی ها و خروجی ها، الکتروموتور، شیرآلات و ابزار دقیق می باشد. اولین جزء آن همان طور که گفته شده مخزنی است که مواد واکنش دهنده داخل آن ریخته می شود. گاز مورد نظر در این رآکتور توسط مسیرهایی به نام Purging وارد می شود. موتور و پروانه داخل رآکتور امکان هم زدن مکانیکی مواد واکنش دهنده را فراهم می کند.

سیستم کنترل دمای دو منظوره (افزایش و یا کاهش دما)، برای ثابت کردن دمای دستگاه در این وسیله تعبیه شده است. به این ترتیب که با افزایش دمای محلول داخل این رآکتور، کاهش دما و خنک سازی توسط کوبل خنک کننده انجام می شود. اما وقتی در رآکتور کاهش دما را داریم، ژاکت حرارتی بیرون رآکتور می تواند دمای محلول داخل وسیله را کم کم زیاد کرده، به عبارتی دیگر گرم شدن این مواد توسط بدنه رآکتور انجام می شود.

همچنین در این دستگاه، شیر کاهنده فشار (Relief) نصب شده است که عملکرد این قسمت، در صورت بالا رفتن فشار داخل رآکتور می باشد.این که مواد داخل رآکتور به خوبی هم زده شود و انتقال جرم در آن به خوبی انجام شود، از اهمیت ویژه ای در رآکتورها برخوردار است. چون اگر فرآیند هم زدن در این دستگاه ها به خوبی انجام نشود، مواد اولیه به خوبی واکنش نداده و مقداری از آن باقی و هم باعث کیفیت پایین محصول می شود و هزینه بردار خواهد بود.

سرعت، نوع شکل و و نحوه قرار گرفتن همزن ها در رآکتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله ی این عوامل می توان به حجم مخزن، شکل و ویسکوزیته سیال را نام برد. این که بدنه رآکتور و هم زن از چه نوع موادی ساخته شوندف به نوع مواد داخل آن بستگی دارد. برای موادی که خورنده باشند، به جای بدنه فولادی از همزن و بدنه ای با جنس استنلس استیل استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>