اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راکتور

رآکتورهای ناپیوسته، نیمه پیوسته، لوله ای، صنعتی مخلوط شده و بستر سیار انواع رآکتورهای آزمایشگاهی می باشد که در اینجا به توضیح کوتاهی درباره ی هر کدام می پردازیم.

رآکتور آزمایشگاهی ناپیوسته

در صنعت شیمی و برای تولید مواد شیمیایی از این رآکتور استفاده می شود که در آن ورود یا خروج هیچ ماده ای را در هنگام انجام واکنش شیمیایی نداریم. روش کار در این رآکتور این است که با ورود مواد واکنش دهنده و انجام واکنش در زمان واکنش، تخلیه موادی که در واکنش شرکت نکرده اند، انجام می شود. این رآکتور که دارای ساختاری ساده است، دارای سیستم کنترلی کمی بوده و در واکنش های شیمیایی با مدت زمان طولانی استفاده می شود.

رآکتور آزمایشگاهی نیمه پیوسته

رآکتور آزمایشگاهی نیمه پیوسته دارای مخزن همزنی و تجهیزاتی شبیه به رآکتور پیوسته دارند. اما در این رآکتور برخلاف رآکتور پیوسته می توان مواد اولیه را به آن افزوده و محصول را بازسازی کرد. در این رآکتور می توان مواد اولیه را به میزان کم در ابتدا، اضافه کرد و سپس با پیشرفت واکنش، کم کم مواد بیشتری به آن افزود.شباهت دو رآکتور پیوسته و نیمه پیوسته، امکان هم زدن است که دما و ترکیب یکنواختی را به مواد داخل رآکتور می دهد.

رآکتور آزمایشگاهی لوله ای

در رآکتور لوله ای واکنش شیمیایی و تبدیل مواد اولیه به محصولات نسبت به عملکرد رآکتور، بیشتر می باشد. همچنین جریان مداوم و پایداری در داخل آن انجام می شود و جریان مایعات در آن، به گونه ی شاخه های جامد و پیستونی بوده و در تمام سطح مقاطع لوله ها، زمان انجام مواد واکنش دهنده، یکسان است. تأمین نیروهای محرکه در رآکتورهای لوله ای با پیشرفت واکنش، کم می شود و این خصوصیت شبیه رآکتور ناپیوسته می باشد. در لوله های این نوع از رآکتورها، مایعات دارای جریانی آرام یا آشفته می تواند باشد که جریان آشفته، به دلیل بهبود انتقال گرما، به جریان آرام ترجیح داده می شود.

رآکتورهای صنعتی مخلوط شده

در رآکتور صنعتی مخلوط شده، مواد بعد از ورود به مخزن، در آن مخلوط می شوند و بعد از این که برای مدت مشخصی داخل آن می مانند از رآکتور خارج می شوند. در این رآکتورها دما به راحتی قابل کنترل است و این، خصوصیت مشخص آن ها می باشد. همچنین در واکنش های شیمیایی که به هم زدن زیاد نیاز است، رآکتور مخلوط شده مورد استفاده قرار می گیرد.

رآکتور بستر سیال

روش کار در رآکتور بستر سیال، عبور یک مایع یا گاز از ماده دانه ای جامد است که منجر به معلق کردن ماده ی جامد به دلیل سرعت عبور بالا می باشد. در این حالت، جامد مانند مایع رفتار می کند و به آن فرآیند سیال سازی می گویند. همین خاصیت مایع دادن به جامد، با عبور با سرعت بالا، از خواص مهم رآکتور بستر سیال است. این نوع از رآکتورها در صنعت استفاده ی زیادی دارد.

قیمت خرید و فروش رآکتور آزمایشگاهی

رآکتورها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع کاربرد آن ها در شرکت هایی با برندهای مختلف در کشورهای گوناگون ساخته می شوند و به قیمت های مختلف عرضه می شوند. هر کدام از انواع این دستگاه ها می تواند دارای ظرفیت، نوع آب بندی ها، سرعت هم زدن مکانیکی، توان الکتریکی، سنسور اندازه گیری دما، ولتاژ موتور میکسر و حداکثر دما و فشار کاری های مختلفی داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>