اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ سنج

دستگاه رنگ سنج آزمایشگاهی یا آنالیزور رنگ وسیله ای است که در دهه 1940 اختراع شده و کار این وسیله الکتریکی اندازه گیری غلظت ترکیبات گوناگون در انواع محلول های رنگی می باشد. Colorimeter دارای بخش های مختلفی از جمله منبع نور، دیافراگم، فیلتر های رنگی، کووت و… در ساختار خود می باشد.

دستگاه رنگ سنج آزمایشگاهی به گونه ای یک فتومتر ساده است که به روش خاص طول موج خاصی از نور را اندازه گیری می کند. در این دستگاه با توجه به محلول مورد آزمایش، از فیلترهایی برای تولید نور در طول موج خاصی استفاده می شود.

ابتدا نور رنگی از داخل نمونه عبور داده می شود و پس از آن با توجه به میزان جذب شدنش توسط محلول نمونه، اندازه گیری می شود که موسوم به ابزوربنس است. به طور مستقیم و با توجه به قانون بیر-لامبرت، ابزوربنس متناسب با غلظت رنگ محلول نمونه می باشد. میزان ابزوربنس با دقت قابل توجهی توسط آنالیزور رنگ در بازه 0 تا 0/7 قابل اندازه گیری می باشد.اجزای تشکیل دهنده دستگاه رنگ سنج آزمایشگاهی:

  • منبع نور
  • دیافراگم قابل تنظیم
  •  فیلتر های رنگی
  • دتکتور یا همان آشکار ساز به منظور اندازه گیری روشنایی منتقل شده
  • کووت برای نگهداری محلول نمونه
  • متر برای اینکه خروجی از دتکتور نشان داده شود.

همچنین colorimeter می تواند دارای بخش های دیگری مانند تنظیم کننده ی ولتاژ و یا دومین مسیر عبور نور نیز باشد.این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع کاغذ، چاپ، پلاستیک، جوهر، مبلمان، تزئینات، فلزات، کاشی، لاک و… دارد.

همچنین در آزمایشگاه های شیمی، در آزمایش های شیمی بالینی کاربرد فراوانی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به تعیین غلظت هموگلوبین خون اشاره کرد. این دستگاه ها توسط شرکت های تولید تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی در انواع گوناگونی وارد بازار می شوند و با توجه به کشورهای تولید کننده و برندهای آن دارای قیمت های متفاوت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>