اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

دستگاه رنگ سنج های گوناگونی که امروزه در بازار هستند، به دو صورت عمده با قابلیت تعویض طول موج به وسیله چرخاندن فیلترها یا به وسیله تعویض فیلترها هستند. برای استفاده در آب و هوای گرم و مرطوب نیز به علت مشکلاتی مانند خراشیدگی سطح فیلترها و رشد قارچ روی آن ها، مدل های ویژه ای از این دستگاه طراحی شده است. در این مدل ها به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی در داخل محفظه ای شیشه ای فیلترهایی از جنس ژلاتین قرار داده می شود.

همچنین رنگ سنج های دستی و نیمه اتوماتیک هم وجود دارند، هموگلوبینومتر یک نوع رنگ سنج قابل حمل می باشد. ساده ترین نوع colorimeter کیت تست شیمیایی است. رنگ سنج دیجیتال یا چکر نیز از انواع دیگر آن است. این دستگاه ها در دو دسته بندی رنگ سنج جذبی و رنگ سنج بازتابی نیز به بازار عرضه می شوند. رنگ سنج زاویه 45 درجه، مدل کروی (8 درجه) و چند زاویه ای انواع بازتابی آن هستند.

کیت تست شیمیایی و رنگ سنج دیجیتال

کیت تست شیمیایی به طور کلی شامل دو قسمت می شود. این دستگاه به منظور خواندن میزان غلظت مواد محلول به طور ساده و چشمی شامل جدولی رنگ بندی شده و محلول شیمیایی معرف می باشد. اما در دستگاه رنگ سنج دیجیتال میزان غلظت مواد محلول نمونه از روی نمایشگر کوچکی که در آن تعبیه شده است خوانده می شود. در رنگ سنج دیجیتال همانند سایر رنگ سنج ها، ابتدا دستگاه ضریب شکست محلول خالص نمونه اندازه گیری می شود.

پس از آن بعد از افزودن مقداری واکنش دهنده (Reagent) به محلول و مخلوط کردن آن دو و تغییر رنگ محلول، بار دیگر این ترکیب درون رنگ سنج دیجیتال قرار داده می شود. بعد از گذشت چند ثانیه از قرار دادن ترکیب در چکر، نمایشگر دستگاه میزان غلظت را بر حسب ppm نمایش می دهد.دقت اندازه گیری این مدل از کیت تست شیمیایی بالاتر بوده و همچنین کوچک، ارزان، قابل حمل و سبک می باشد.

رنگ سنج جذبی

انجام کالیبراسیون رنگ سنج ها اولین کاری است که هنگام استفاده از این دستگاه ها انجام می گیرد. رنگ سنج ها با استفاده از محلول های شیمیایی استانداردی که غلظت مشخصی دارند، کالیبره می شوند. بعد از قرارگیری محلول شیمیایی نمونه در دستگاه از یک منبع نور به سمت فیلتر رنگ سنج، پرتوی نور سفیدی تابیده می شود. طول موج مورد نظر با عبور نور از فیلتر به دست می آید.

این نور در آخر به طرف محلول شیمیایی مورد آزمایش هدایت شده و با محلول نمونه برخورد کرده و بخشی از آن توسط این محلول جذب می شود. بخش دیگر نور نیز از نمونه عبور کرده و به قسمتی به نام فتوسل برخورد می کند. فتوسل آشکار ساز نور است. در پایان با تبدیل نور به سیگنال الکتریکی توسط گالوانومتر، رنگ سنجی انجام می گیرد.

رنگ سنج بازتابی

جزئیات رنگ در این نوع دستگاه، به صورت سه بعدی و همانند چشم انسان به طور دقیق تحلیل و اندازه گیری می شود. این دستگاه دارای سه کانال می باشد. با این وسیله ابتدا یک رنگ به یک مختصات فرضی تبدیل شده و در فضایی فرضی، از طریق معیارهای به خصوص مکان تعیین رنگ مورد نظر صورت می گیرد. با الهام گرفتن از چشم انسان سه فیلتر رنگی آبی، سبز و قرمز (Blue, Green, Red) در این وسیله قرار داده شده است.

این فیلتر ها با تابیده شدن نور از منبعی داخلی به سطح نمونه و بازتاب آن و پس از آن عبور از فیلتر های رنگی، مقدار رنگ های RGB را برای یک جسم تعیین می کنند.این نوع آنالیزور رنگ از نظر هندسی شامل سه مدل می باشد که پیش تر نام برده شد. از موارد کاربرد این مدل رنگ سنج ها می توان به اندازه گیری رنگ انواع سطوح، رنگ دانه ها و صنایعی مانند لوازم آرایشی و خودرو سازی اشاره کرد.

هموگلوبینومتر

هموگلوبین یا همان طور که در برگه های آزمایشگاهی می نویسند HGB بخشی از گلبول قرمز خون می باشد که حامل گاز اکسیژن است. تغییر میزان این ماده در خون می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در علم پزشکی حائز اهمیت است. مقدار این ماده در خون نباید از 5 واحد کمتر و یا از 20 واحد بیشتر شود. به وسیله ای که از طریق آن می توان غلظت هموگلوبین در خون را اندازه گیری کرد، هموگلوبینومتر گفته می شود.

هموگلوبینومتر نیز نوعی آنالیزور رنگ می باشد که به طور عمده در پزشکی کاربرد دارد. در آزمایش های پاتوبیولوژی به لطف وسیله هموگلوبینومتر، میزان هموگلوبین در خون به بهترین نحو اندازه گیری می شود. انواع مختلف این وسیله با باتری های تعویضی و یا با باتری های شارژ شونده در بازار وجود دارند. در استفاده از بعضی نسخه های هموگلوبینومتر ابتدا باید نمونه ی خون را رقیق کرد، اما در برخی دیگر می توان از نمونه رقیق نشده استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>