اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ سنج

این دو وسیله به دلیل شباهت هایی که به یکدیگر دارند اغلب توسط مردم اشتباه گرفته می شوند. آنالیزور رنگ و اسپکتروفتومتر به طور کامل و غالبأ از نظر قابلیت ها و کاربردهایشان با هم متفاوت هستند. اسپکتروفتومتر همان دستگاه طیف سنج است و قدرت و دقت خیلی بیشتری نسبت به رنگ سنج دارد و کاربرد آن نیز بیشتر است.

هزینه ی تهیه ی طیف سنج ها نیز از آنالیزورهای رنگ بیشتر است با این حال به دلیل کاربرد گسترده و دقت بالا مقرون به صرفه تر هستند. رنگ سنج از اسپکتروفتومتر بسیار ساده تر می باشد. همچنین طیف سنج قابل تنظیم است و برخلاف رنگ سنج که فقط قادر به اندازه گیری میزان جذب نور توسط نمونه می باشد، هم میزان جذب و هم عبور نور از نمونه را اندازه کیری می کند. علاوه بر همه ی این موارد طیف سنج بازه ی طیف گیری وسیع تری هم دارد.

نگهداری از دستگاه رنگ سنج

دستگاه بعد از هربار استفاده باید به طور کامل تمیز شود و به منظور محافظت از گرد و غبار با پوششی پوشانده شود. در حین کار با این دستگاه نیز، اگر هر گونه مایعی روی دستگاه یا اطراف آن بریزد باید فورأ تمیز شود. محفظه قرارگیری کووت هم خالی نگه داشته شده و بعد از پایان کار، دستگاه خاموش شود. در صورت خراب شدن دستگاه فقط از مهندسین بیومدیکال مجرب مشاوره گرفته می شود.

هر ماه دستگاه با دستمال های مخصوص به خوبی تمیز می شود. هر شش ماه نیز از لحاظ ظاهری دستگاه به دقت بررسی شده تا از اتصال اجزای مختلف آن، عدم پارگی کابل ها و سیم ها، جای گیری درست کلید های عمل کننده، محکم بودن پیچ های آن و… اطمینان حاصل شود. هر ساله نیز دستگاه توسط مهندسین واجد شرایط بررسی شده و از لحاظ جای گیری درست، وجود فضای کافی در اطراف، عدم رطوبت زدگی آن و سایر فاکتور های مهم کنترل می شود.

کاربرد و قیمت خرید و فروش

این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع کاغذ، چاپ، پلاستیک، جوهر، مبلمان، تزئینات، فلزات، کاشی، لاک و… دارد. همچنین در آزمایشگاه های شیمی، در آزمایش های شیمی بالینی کاربرد فراوانی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به تعیین غلظت هموگلوبین خون اشاره کرد. این دستگاه ها توسط شرکت های تولید تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی در انواع گوناگونی وارد بازار می شوند و با توجه به کشورهای تولید کننده و برندهای آن دارای قیمت های متفاوت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>