اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


طیف سنجی


طیف سنجی مرئی

رنگ در طیف سنجی مرئی نشان دهنده جذب یا انتقال ماده می باشد. ماده با عبور دادن طول موجی بالاتر از مرئی، به رنگ سیاه و با عبور دادن طول موج نور مرئی به رنگ سفید شفاف مشاهده می شود.غلظت مواد در این دستگاه ها از طریق میزان عبور و جذب نور، به طور دقیق تعیین می شود. نور از محلول نمونه عبور و نور باقیمانده با وارد شدن به دتکتور، درصد عبور نور (شدت جذب نور) در مانیتور نمایش داده می شود. جذب و عبور نور در این دستگاه ها با قانون بیر - لامبرت بیان می شود. برای تجزیه رنگ ها، تحقیقات آنزیمی در آزمایشگاه های دارویی و بیوشیمی و … از این دستگاه استفاده می شود.

طیف سنجی مادون قرمز

شناسایی مولکول ها و ارتعاشات مربوط به نوع ساختار آن ها، در دستگاه طیف سنجی مادون قرمز که با تاباندن پرتو مادون قرمز است، انجام می شود. اساس کار در این دستگاه با اندازه گیری طول موج ها نسبت به پرتو مرجع انجام می شود. بسط تبدیل فوریه روشی است که برای اصلاح طیف سنجی IR مورد استفاده قرار می گیرد که با این دستگاه ها، طیف خوب در زمان کوتاه از مقدار کمی از نمونه به دست می آید.

طیف سنجی نشر شعله

در این دستگاه، نوری که با سوختن نمونه مورد آزمایش حاصل می شود، منبع نور بوده و به طور مستقیم مورد سنجش قرار می گیرد.در دستگاه جذب اتمی که برای هر عنصر خاص، منبع نور مخصوص آن عنصر استفاده می شود، بیشتر غلظت عناصر فلزی مانند مس، روی، آهن و کلسیم اندازه گیری می شود.

کاربرد دستگاه طیف سنجی

در آزمایشگاه های شیمیایی، بیولوژیکی و پزشکی و تحقیقات متالوژی و الکترونیک از این دستگاه استفاده می شود. اندازه گیری قند خون، چربی خون، اوره و اسید اوریک، اندازه گیری فعالیت آنزیم ها، کلسترول، پروتئین ها و تری گلیسیریدها از انواع دستگاه های طیف سنجی استفاده می شود. شناسایی ترکیبات ناشناخته، بررسی ساختار مولکولی، مقایسه ساختارهای مختلف و … نیز از موارد استفاده این دستگاه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>