اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقطه ذوب

این دستگاه ها دارای ساختارهای بیرونی متفاوتی هستند. اما بیشتر آن ها دارای لوله ای موئین سربسته ای می باشند که محل قرار دادن نمونه داخل آن می باشد. با قرار گرفتن نمونه داخل لوله موئین و قرار دادن آن داخل دستگاه، با منبع گرمایی حرارت داده می شود.

منبع گرمایی می تواند یک حمام روغن گرم و یا توده حرارتی باشد. در این دستگاه ها اشعه ای با طول موج ثابت، وقتی نمونه داخل دستگاه قرار گیرد، به آن تابیده می شود. وقتی ذوب اتفاق نیفتاده، این اشعه به فتوسل نرسیده و عددی ثبت نمی شود. اما در هنگامی که ذوب اتفاق می افتد، این اشعه با عبور از ماده ذوب شده، به فتوسل برخورد کرده و نقطه ذوب نشان داده می شود.

در دستگاه تعیین نقطه ذوب، برای ماده مورد نظر یک محدوده دمایی ثبت می شود این محدوده از زمان شروع ذوب شدن تا زمان ذوب شدن کامل ماده می باشد. نقطه ذوب را می توان به عنوان میانگینی از این دو دما بیان کرد. صفحات کنترلی که در این دستگاه ها وجود دارد، دمای شروع و پایان ذوب را برنامه ریزی می کند. همچنین در برخی از دستگاه ها می توان در یک زمان، بیشتر از یک نمونه را به دلیل داشتن چندین کانال، اندازه گیری نقطه ذوب کرد.

نکات قابل توجه در اندازه گیری نقطه ذوب

در هر بار تعیین نقطه ذوب باید از نمونه تازه استفاده شود و از یک نمونه دو بار استفاده نشود. لوله مورد نظر در دستگاه تعیین نقطه ذوب باید تمیز و از وجود ناخالصی پاک شود. چون وجود ناخالصی همان طور که گفته شد، نقطه ذوب را کاهش می دهد. همچنین در تعیین نقطه ذوب یک ماده، باید از لوله های موئین یکسان استفاده کرد، چون به دلیل تفاوت در لوله های موئین، ممکن است نقاط ذوب مختلفی برای یک ماده نشان داده شود.

قیمت خرید و فروش دستگاه تعیین نقطه ذوب

دستگاه های تعیین نقطه ذوب با توجه به انواع خود، توسط شرکت های مختلفی ساخته و عرضه می شوند. قیمت این دستگاه ها با توجه به اینکه در کدام کمپانی و با چه برندی تولید شده، می تواند متفاوت باشد. این دستگاه ها را در ایران می توان از نمایندگی های برندهای معتبر خارجی تهیه کرد. از شرکت های معتبری که به تولید این دستگاه می پردازد می توان به شرکت Kruss آلمان اشاره کرد. شرکتی هم که در داخل ایران دارای نمایندگی این کمپانی می باشد، شرکت فرآزما می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>