اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فسفر

فرآیند فسفرسنس در تعدادی از مواد تابناک در تاریکی استفاده می شود. این مواد در معرض نور شارژ می شوند. در حقیقت شارژ شدن به معنای برانگیختگی ذرات، اتم ها، مولکول ها یا مواد جامد به سطوح انرژی بالاتر است. در نهایت این مواد با نشر تابش، از حالت برانگیخته به سطح پایین تر باز می گردند. جهت ساخت مواد درخشان در تاریکی، بایستی فسفری داشته باشید که با بهره از نور معمولی انرژی بگیرد.

این ذرات را پیگمنت شب تاب یا پیگمنت فسفرسانس می نامند. مثلا دو فسفری که این ویژگی ها را دارند عبارتند از سولفید روی (Zinc Sulfide) و آالومینات استرانیسم (Strontium Aluminate). این مواد را معمولا با پلاستیک مخلوط می کنند و بدین شکل مواد درخشنده در تاریکی را می سازند.توجه داشته باشید که آالومینات استرانیسم از جدیدترین مواد فسفرسنس است که بیشتر در ساخت وسایل اسباب بازی، و یا برای نورانی کردن عقربه های ساعت کاربرد دارد. پیگمنت آلومینات استرانسیم از پیگمنت سولفید روی چیزی حدود ده برابر درخشان تر می باشد.

این پیگمنت بیش از 12 ساعت در تاریکی می تواند درخشان باقی بماند و همچنین در طول موج های بلند تر فعال گردد. این پیگمنت ها مقاومت حرارتی نسبتا بالایی دارند و می توانند تا 800 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. علاوه بر آن، این پیگمنت ها می توانند نور هایی با رنگ های مختلف تولید نمایند. عمومی ترین این رنگ ها رنگ سبز می باشد که در تاریکی، با قدرت می درخشد. رنگ های آبی، سبز - آبی، صورتی، قرمز، زرد، نارنجی و بنفش نیز وجود دارد.

پیگمنت های فسفرسانس اغلب برای ساخت لامپ ها، بر چسب ها، لوازم التحریر، صفحه مدرج ساعت دیواری و ساعت مچی، ابزار ها و علائم ایمنی، لوازم خانگی، اسباب بازی ها، صفحه کلید های کنترل از راه دور، قطعات الکترونیکی، دستگاه های روشنایی، پریز های برق، شاخص ها و نشانگر ها، تابلوهای راهنمای خروج و سیستم های فرار، نشانگرهای هواپیمایی و خودرو، جوهر ها درصنعت چاپ و نساجی، تجهیزات آتشنشانی، تجهیزات معدن، جوهر های پلاستیکی، موم شمع، چسب، صنعت رنگ، صنعت پلاستیک و پلیمر، روکش ها، شیشه، سرامیک، علائم راهنمایی و رانندگی، علائم دید کاملا مشخص، تجهیزات ماهیگیری، صنعت دکوراسیون، قالب های رزینی و کاربرد های نظامی استفاده می شوند.

در بعضی مواقع، موادی وجود دارند که می درخشند، اما به هیچ انرژی احتیاجی ندارند. به عنوان نمونه می توان به عقربه های ساعت های گران قیمت اشاره کرد. در این ساعت ها، ماده فسفرسنس را با یک عنصر رادیو اکتیو سبک (مثلا رادیوم) مخلوط می کنند تا تشعشع دائمی و کم شدت عنصر رادیو اکتیو بتواند نقش نور شارژ کننده ماده فسفرسانس را بازی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>