اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکینگ لیست چیست؟
پکینگ لیست Packing list سندی است که در آن به صورت جداگانه کالایی موجود در محموله و وزن و حجم و تعداد هریک از اقلام را در آن قید کرده است، به موجب سند پکینگ لیست شما می توانید بدانید که در محموله یا کانتینر حمل شده به گمرک مقصد چه کالاهایی وجود دارد و وزن خالص و ناخالص و حجم و تعداد هر کدام از اقلام به تفکیک چقدر می باشد، نام فارسی پکینگ لیست Packing list به صورت عدل‌بندی است و در گمرک به نام سند عدل نامه می شناسند.

گواهی مبدا چیست؟
گواهی مبدا یا CO سندی است که توسط اتاق های بازرگانی کشورها صادر می گردد، گمرک ایران برای ترخیص کالا نیاز ضروری به گواهی مبدا دارد و گواهی مبدا جزء اسناد الزامی و ضروری برای ترخیص کالا می‌باشد.

اینویس چیست؟
اینویس Invoice همان فاکتور خرید یا سیاهه خرید کالا از خارج کشور می باشد، به موجب سند اینویس شما می توانید بدانید چه کالایی و با چه ارزشی را خریداری کرده اید.

پروفورما چیست؟
پروفورما Proforma Invoice همان پیش فاکتور خرید کالا می باشد و در واقع با دریافت پروفورما هنوز خریدی اتفاق نیفتاده است که این سند پروفورما اینویس برای ثبت سفارش کالا نیاز می باشد.

ترانشیپ چیست؟
کالایی که وارد گمرک می شود با توجه به شرایطی که دارد باید تحت ضوابط خاصی ارسال، حمل و تحویل گمرک شود تا قاچاق به حساب نیاید بر همین اساس کالا را به صورت ترانشیپ به گمرک جدید منتقل می‌کنند. ترانشیپ نوعی حمل نقل است که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل نقل ورودی به‌یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می شود. گاهی تجار برای آنکه هزینه های نقل و انتقال مستقیم به کشور دیگری را کاهش دهند و یا تحریم هایی که بر علیه کشور مقصد اتخاذ شده است را دور بزنند مایل اند تا کالای خود را ابتدا به یک کشور دیگر منتقل و سپس با روش ترانشیپ به کشور مقصد منتقل نمایند تا بتوانند کالای خود را به کشور مقصد برسانند.ترانشیپ امروزه در امر صادرات و واردات کالا تأثیرات بسیاری گذاشته است که از جمله ی آن ها روان تر شدن انجام ترخیص کالا، کاهش هزینه ها و جلوگیری از قاچاق کالا می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>