اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامیونت Peterbilt 220
کامیونت های Peterbilt در مدل های 220 و 210 در کلاس های 6 و 7 به بازارعرضه می شوند. موتور این کامیونت ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع تری جای می گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی های سفارشی 325، 330، 337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

کامیونت Peterbilt 220

طراحی بدنه
در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می برد که سیستم های الکترونیکی بر روی آن نصب شده اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع، خیلی آسان باز می شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب ها با زاویه 90 درجه باز می شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

کامیونت Peterbilt 220

طراحی داخلی
طراحی ارگونومیک دکمه های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک های به کار برده شده کمی سفت و سخت می باشد، اما با دوام به نظر می رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است. آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می دهد.

کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل باز و فرح بخشی را در داخل کابین به وجود می آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی توان آن را خوش دست خواند. صندلی ها قابل تنظیم هستند، سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

کامیونت Peterbilt 220

قدرت و عملکرد موتور
پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند، موتور خاموش می شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

کامیونت Peterbilt 220

کیفیت سواری و سیستم تعلیق
کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می گذارد. این کامیونت از پستی و بلندی های جاده به نرمی عبور می کند. شایان ذکر است، از آن جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان های باریک شهری عبور می کند.سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک های سوراخداری تأمین می کنند که در کنار ترمز موتور قرار می گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

کامیونت Peterbilt 220

نتیجه گیری
در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی رغم اینکه این کامیونت ها به طور انبوه تولید نشده اند، اما می توانند به خوبی از عهده رفت و آمد های درون شهری بر بیایند و مانور های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل های جدید در صدر جدول قرار می گیرد.

کامیونت Peterbilt 220

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>