اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازرگان، میلک و دوغارون پرترددترین مرزهای جاده ای

حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر گفته است: از میان مرزهای جاده ای کشور، مرز بازرگان با سهم 58 درصدی فعال ترین مرز در زمینهٔ واردات کالا به کشور به شمار می رود. پس از آن مرزهای خسروی و میرجاوه با 8درصد و 9 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

عملکرد مرزهای جاده ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با 26 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با 14 درصد و دوغارون با 10 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم کامیون های ایرانی در صادرات کالا 66 درصد و در جابه جایی واردات کالا 48 درصد بوده است.

وی با اشاره به این که طی مدت مذکور، 408 هزار نفر مسافر توسط 54 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه جایی این مسافران سهم اتوبوس 21 درصد، مینی بوس 14 درصد و سواری 65 درصد است.

هم چنین تعداد 404 هزار نفر توسط 54 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 26 درصد، مینی بوس 11 درصد و سواری 63 درصد بوده است.

متولی درخصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیش ترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 32 درصد و سرو با 22 درصد و بیش ترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون 31 درصد و سرو با 20 درصد بوده است.

از مجموع مسافران وارد شده به کشور 204 هزار نفر مسافر خارجی و 204 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 158 هزار نفر مسافر خارجی و 246 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده ای کشور خارج شدند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به تمایل برخی از صادرکنندگان برای استفاده از مرزهای خراسان جنوبی تصریح کرد: این یکی از سیاست های پنهان دولت افغانستان است. این دولت با توجه به فعالیت های خود در حال فعال تر کردن مرزهای جنوبی این کشور به جای مرز هرات است. این در حالی است که تبادل کالا در در مرز هرات با استانداردهای بالایی صورت می گیرد. البته ممکن است صادرات سوخت در مرزهای جنوبی با سخت گیری کمتری همراه باشد ولی از نظر سرعت و کیفیت خدمات، منطقه اقتصادی دوغارون بهترین خدمات را ارائه می کند.

گرامی بیان کرد: ما این مساله را با کشور افغانستان نیز مطرح کرده ایم ولی آن ها معتقدند که این فرایند در همه مرزهای این کشور صورت می گیرد اما با توجه به غلبه جمعیتی قومیت پشتو در جنوب غربی افغانستان، علاقه دولت افغانستان هدایت کالا به آن سمت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>