اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدیریت خرید در سفارشات خارجی به چه معناست؟
می دانیم که دو مقوله مدیریت و خرید کاملا از همدیگر جدا هستند و در ظاهر هیچگونه ارتباطی به یکدیگر ندارند، اما در بحث مدیریت خرید، ما این دو موضوع را با یکدیگر ترکیب کرده ایم و در همین حوزه در ادامه مطلب صحبت خواهیم کرد.

ترخیص_کالا

مدیریت خرید به چه معناست؟
مدیریت خرید که یکی نوع از مدیریت می باشد، به روش ها و سازو کارهایی می گویند که برای خرید مواد اولیه یا خدمات یک کسب و کار نیاز داریم.

هر سازمان یا شرکت، جهت کسب نمودن درآمد، می بایست مقداری مخارج اداری داشته باشد تا در قبال آن بتواند بهره بری بهتری داشته باشد.

به عنوان مثال یک شرکت پوشاک را در نظر داشته باشید. مدیریت خرید در این شرکت به چه صورت می باشد ؟

این شرکت جهت تامین نمونه های کاری خود و فروش آن ها، نیازمند نیروی خدمات و اجناسی مثل نخ و پارچه و ابزار خیاطی و مانکن و … است.

وظیفه ی مدیر خرید در این کسب و کار این است که تمامی اجناس را در بازار شناسایی نماید و اطلاعات لازم را در رابطه با هر یک از آن ها به دست بیاورد.

بنابراین، می تواند بهترین جنس را با مناسب ترین کیفیت خریداری نماید و در صورتی که غیر از این باشد، مردم از خرید کالا و خدمات شرکت خودداری نموده و کسب و کار مورد نظر با شکست مواجه می شود.

همچنین، وی باید از مکان هایی خرید نماید که به هیچ عنوان تقلب و کلاهبرداری در کارشان امکان پذیر نباشد و همکاری شان به صورت طولانی مدت باشد.

مدیر خرید باید از نکات و قوانین عقد قرارداد و قوانین تجارت آگاهی های لازم را داشته باشد و بتواند حق و حقوق خود و شرکت را در برابر سودجویان احتمالی بگیرد.

وی می بایست زمان، مکان و کیفیت تولید اجناس را شناسایی و قیمت کالاها را به طور دقیق بداند.

در قراردادها و معاملات بزرگ، بتواند مبلغ خرید کالا را تا حد ممکن به حداقل برساند تا سود حاصل از خرید شرکت افزایش یابد.

البته خرید فقط به معنای خریدن جنس نیست، بلکه هر کاری که نیازمند صرف هزینه باشد در مدیریت خرید، خرید به حساب می آید.

به عنوان مثال برای حقوق دادن به کارمندان، ما نیاز به خرید کالایی نداریم، اما مجبوریم مبلغی را برای آن ها کنار بگذاریم.

حال، هر چه این مبلغ پایین تر باشد، سود حاصل از خرید نیز بیشتر می گردد.سود حاصل از خرید، باقی مانده پولی است که در نتیجه مدیریت خرید پس انداز کرده ایم.

پس تا این قسمت از مطلب با مفهوم مدیریت خرید آشنا شدیم.

اما سوالی که پیش می آید این است که چه فردی را برای مدیریت خرید کسب و کار خود انتخاب کنیم که مناسب این کار باشد و بتواند از پس این کار برآید؟

پاسخ این پرسش واضح است. متخصص!

همانطور که قدیمی ها می گفتند، باید کار را به کاردان سپرد. کاردان مدیریت خرید کیست؟ فردی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده باشد و به اصطلاح نبض بازار را در دست داشته باشد.

با عمده فروشان و خرده فروشان آشنایی کامل داشته باشد و توانایی برقراری ارتباط موثر در وجودش باشد.

اما مهم تر از همه این ویژگی ها، اخلاق کاری مدیر خرید است. اگر کسی که برای مدیریت خرید انتخاب می نماییم، دلسوز شرکت و منافع ما نباشد، نه تنها از استخدام او سودی نبرده ایم، بلکه صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار خود نیز وارد کرده ایم.

مدیر خرید باید فردی دلسوز و معتمد باشد تا سود حاصل از خرید را به شرکت برگرداند، نه اینکه این مبلغ را سهم خود بداند و بخواهد شرکت را دور بزند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>