اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترخیص کاغذ از گمرک:
واردات و ترخیص کاغذ از گمرک، همچون واردات سایر کالاها انجام می شود. از جمله قوانین حاکم در ترخیص کاغذ، می توان به مجوزهای واردات کاغذ اشاره کرد که برای دریافت این مجوزها می توانید، از مراجع قانونی مربوطه اقدام نموده و مجوزهای لازم و کارت بازرگانی خود را در این زمینه دریافت نمایید.

ترخیص

همچنین بهتر است بدانید که واردات کاغذ A4 با توجه به محدودیت ها و تحریم های اعمال شده علیه کشور از تمامی کشورها قابل انجام نیست و لازم است قبل از اقدام به هرگونه تجارت در زمینه مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها، بررسیهای لازم را انجام دهید.

لزوم واردات کاغذ به ایران:
کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه از پر مصرف ترین انواع کاغذ در ایران می باشد به صورتی که سالانه در کشور برای مصارف عمومی به 50 هزار تن کاغذ تحریر نیاز است که 80 درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

در نتیجه نیاز کشور به کاغذ باعث شد تا واردات کاغذ به ایران در این سال ها افزایش یابد و ورق کاغذ (یا شیت کاغذ) و رول کاغذ سهم بالایی از واردات کشور را به خود اختصاص دهد.

قوانین ترخیص کاغذ از گمرک:
ترخیص کاغذ از گمرک صرفاً با تایید بخش ساماندهی کاغذ و یا وزارت صمت بر حسب نوع کاربرد آن در سیستم توزیع کشور، صورت می پذیرد.

کاغذ چاپ و تحریر از 9% مالیات بر ارش افزوده معاف است.

در سیستم گمرک بین کاغذ تحریر A4 و کاغذ کپی تفاوت اخذ وجود دارد. کاغذ A4 با احتساب 20 درصد حقوق ورودی نیاز به مجوز استاندارد دارد و با ارز متقاضی وارد کشور می گردد. در حالی که کاغذ کپی با احتساب 5 % حقوق ورودی، با ارز مبادله ای (دولتی) معامله می‌شود و نیاز به مجوز استاندارد و بانک مرکزی دارد.

البته استانداردی هم برای کاغذ A4 وجود دارد به این صورت که، این نوع کاغذها باید به وزن هر متر مربع حداقل 40 گرم و حداکثر 150 گرم باشند. البته کاغذ A4 به صورت ورقه ای به حالت تا نشده، باید در ابعاد 435 میلی مترو ضلع دیگر آن 297 میلی متر موجود باشد، که وارد کشور شود.

طی سالیان متمادی از کشورهایی مثل روسیه، اندونزی، چین، آلمان، برزیل، تایلند و… کاغذ وارد کشور شده است. دربین برندهای وارد شده، برندDOUBLE A از تایلند بیشترین مقدار در گمرک را به خود اختصاص داده است. برند بعدی برای ترخیص کاغذ A4برند PAPER ONE از کشوراندوزی است.

یک راهکار برای کاهش هزینه ترخیص کاغذ A4 که بازرگانان اجرا می‌کنند این است که کاغذA4 را به صورت رول و شیت می آورند و با دستگاه های برش لیزری در ایران برش می دهند. با این کار تعرفه گمرکی برای ترخیص کاغذ کاهش می یابد.

تعرفه گمرکی ترخیص کاغذ از گمرک:

  • کاغذ A4 ذیل ردیف 48025600 با احتساب 20 درصد حقوق ورودی.
  • تعرفه گمرکی کاغذ تحریربه صورت رول 48101300 بوده با احتساب 5% حقوق گمرکی.
  • تعرفه گمرکی کاغذ ورقه ای یا رولی در ابعاد 435*297، 48101400 بوده و دارای 5% حقوق گمرکی است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>