اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل خرید خارجی:
یکی از بخش های مهم در تجارت و ترخیص کالا از گمرک کشورهای دیگر خرید خارجی از کارخانه ها و شرکت های کشورهای مختلف می باشد. در ادامه این مطلب، به مراحل خرید خارجی خواهیم پرداخت.

ترخیص10

مراحل خرید خارجی به ترتیب عبارتند از:

1- انتخاب منبع تامین کننده و اعتبارسنجی آن:
اولین قدم برای طی مراحل خرید خارجی پیدا کردن منبع فروش کالاست. تمام سعی و تلاش تاجرین انتخاب تامین کننده ای است که بهترین کیفیت و بهترین قیمت را بین تامین کنندگان خارجی ارائه دهد. خرید های خارجی به دلیل اینکه با جستجوهای اینترنتی یافت می‌شوند زیاد قابل قبول نیستند.

عدم شناخت کارخانه، عدم شناخت از فرایندهای تولید و کنترل کیفیت کارخانه و عدم اعتبار تامیین کنندگان محصول باعث می‌شود که تجار در کار خود دچار سردرگمی شوند.

معمولا از طریق منابع اینترنت، نمایشگاه های بین المللی، اتاق های بازرگانی و بخش بازرگانی سفارتخانه ها، سوابق شرکت در خرید های قبلی و یا از طریق منابع داخلی (راهنمای صنعت سنگین وزارت صنایع و معادن)و… درباره تولید و عرضه کنندگان کالا اطلاعات جمع می‌کنند. سپس اعتبار سنجی کرده و به هریک از منابع امتیاز تخصصی می دهند.

روش های اعتبار سنجی بسیار متفاوت هستند و می توان از اتاق های بازرگانی و رایزن ها استفاده کرد.

2- پیش فاکتور(proforma):
بعد از انتخاب خریدار، کالای مورد درخواست خود را سفارش می دهد. فروشنده پس از دریافت سفارش مشخصات کالای خود را با شرایط پرداخت، طی سندی بنام پیش فاکتور ( proforma) برای خریدار ارسال می کند. اطلاعات قید شده در پرو فرما شامل موارد زیر است.

  • قیمت واحد کالا و مبلغ کل برای هر قلم کالا
  • مقدار کالا
  • ارزش کالا
  • ارزش کل کرایه حمل
  • اعتبارپیش فاکتور
  • تاریخ حمل و تحویل کالا
  • مشخصات مبدا و مقصد
  • بازرسی محموله
  • روشهای پرداخت
  • نحوه بسته بندی

3- تنظیم قرارداد خرید:
در مرحله تنظیم قرارداد ابتدا فروشنده پیشنهاد قیمت می دهد و مذاکرات مقدماتی آغاز می گردد. پس از پذیرفته شدن پیشنهاد، پروفرما توسط فروشنده صادر می شود. دستور تائید و تائیدیه خرید از طرف خریدار به فروشنده ارسال می گردد.

در این زمان قراردادی بین شرکت شما و خریدار منعقد می شود که خرید کالا در این مرحله نهایی شود. موارد ذکر شده در قرارداد نسبت به نوع معامله متفاوت است.

4- ثبت سفارش:
پس از آن که تایید نهایی انجام شد، خرید وارد مرحله ثبت سفارش کالای تجاری می شود. سپس انجام امورات بانکی و ارائه مدارک به واحد ارزی و بعد از آن انتظار برای تخصیص ارز مرحله بعدی است.

پس از انجام این مراحل برای فروشنده به میزان ذکر شده در پروفرما، پیش پرداخت واریز می گردد. با این عمل ثبت سفارش به اتمام رسیده و به مراحل بعدی راه پیدا می‌کند. مرحله بعدی ارسال کالاست.

5- ارسال کالا:
برای حمل بار اخذ بیمه باربری لازم است. با این بیمه، کالا از زمان حمل تا رسیدن به مقصد در صورت خسارت احتمالی مشمول تعهدات بیمه ای می‌گردد. حمل بار به 4 صورت حمل ونقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل ریلی انجام می پذیرد.

این حمل توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و شرکت های بیمه انجام می گیرد. بنابراین انتقال کالا نیز باید توسط شرکتهای حمل بین المللی معتبرانجام گیرد. این شرکتها از لحاظ هزینه حمل و زمان و خدمات شرایط مناسبتر و بهتری دارند.

6- ترخیص کالا:
هماهنگی با شرکت ترخیص کار معتبر و با تجربه جهت ترخیص کالا با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان ممکن از دیگر اقداماتی است که باید درخرید خارجی مورد توجه قرار بگیرد.

البته توصیه بر این است قبل از شروع فرایند خرید، مشاوره لازم از شرکت های ترخیصکاری صورت پذیرد تا کالا در شرایط درست و مناسب تحویل خریدار گردد.

استفاده از راهنماییهای کارشناسان ترخیص هزینه شما را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

انجام تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی در شرکت آریاناجم همچنین صدور کالا از کشور براساس قوانین امور گمرکی و آئین نامه های اجرائی با تنظیم اظهار نامه گمرکی توسط این شرکت انجام می پذیرد. با ما باشید تا بر امور تجاری خود سرعت ببخشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>