اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گروپاژ در ترخیص:
در زمینه حمل و نقل کالا چنانچه مقدار و حجم کالا کمتر از فضای یک کانتینر باشد شما برای پایین آوردن هزینه حمل بار از کانتینر حمل کالای مشترک با بار دیگر وارد کنندگان، استفاده میکنید، این نوع حمل کالای شما، گروپاژ نام دارد.

ترخیص11

گروپاژ در ترخیص کالا از گمرک باعث پایین آمدن هزینه حمل اضافی می‌شود، هرچند ممکن است معطلی بیشتری به دنبال داشته باشد. در چنین مواردی فقط یک رسید ارائه می شود و حمل کننده تنها یک بارنامه جهت فوروارد صادر می‌کند.

وسایط حمل و نقل کالاهای گروپاژی:
گروپاژ در واقع اشتراک بار در کانتینر با دیگران می باشدکه به اصطلاح حمل گروپاژی نامیده می شود. بهترین نوع حمل گروپاژی معمولا گروپاژ هوایی به دلیل سرعت رسیدن بار به مقصد است.

اما در حمل زمینی دو مدل کانتینر هست که کالاها توسط آنها حمل و نقل می شوند. ما در کل دو مدل کانتینر FCLو LCL داریم:

کانتینرهای FCL:
استفاده کردن از این دسته کانتینرها شکل مخصوص و ویژه ای دارد.کانتینرهای اختصاصی هستند که کالاهای حمل شده توسط آنها باید دارای پروانه گمرکی باشد.

کانتینرهای LCL:
دراین حمل و نقل چند بازرگان با هم در ارتباط هستند. شرکتهای ترخیص کار، برای کالاهای حمل شده توسط این کانتینرها، چند پروانه گمرکی صادر می‌کند. در واقع در این نوع کانتینرها کالاهای افراد مختلف را در یک وسیله حمل و نقل قرار می دهند.

گروپاژ در ترخیص کالا در مورد چه نوع بارهایی اعمال می‌شود:
اگر تاجر یا حمل کننده بار وسیله ای برای استفاده شخصی خرید کند به دلیل کوچک و کم حجم بودن کالا نمی تواند هزینه یک کانتینر کامل را بپردازد. لذا در این چنین مواقعی حمل بار او از طریق فرآیند گروپاژ صورت می‌گیرد. و شخص با یک فرد دیگردر کانتنر شریک می شود.

خرید برخی از بازرگانان از یک کالای خاص گاها به میزان کم صورت می‌گیرد. در چنین مواردی گمرک بار خریداری شده آنها را در یک کانتینر قرار نمی دهد. بنابراین آنها مجبور به گروپاژ هستند.

کالاهای موقت که طی یک زمان خاص وارد کشور می شوند و باید بعد از اتمام مدت زمان از کشور خارج شوند در دسته حمل و نقل گروپاژ هستند.

کالاهای نمایشگاهی نمونه ای از این نوع کالاها هستند. البته باید توجه شود که کالاها پروانه گمرکی داشته باشند، در غیر این صورت به هنگام ترخیص کالا به مشکل می خورند.

گاها شرکتهای تجاری نمونه کارهای خود را به مقصد می فرستند تا توسط خریدار ارزیابی شوند. این نمونه کارها به مقدار کم و در حجم کم هستند بنابراین لازم است که آن را در یک کانتینر که کالاهای دیگر هم درون آن وجود دارد قرار دهند.

نمونه کارهای ارسالی به مشتریان امکان دارد از حساسیت در حمل و نقل نیز برخوردار باشند که با توجه به شرایط فرایند حمل آنها شامل گروپاژ می شود.

کالاهای حساس و گران قیمت عموما در حجم کم وارد کشور می‌شوند. به دلیل حساسیت تجار به این کالاها، حمل و نقل آنها باید با دقت بیشتری صورت پذیرد.

برای اینکه این کالاها در امنیت کامل به سلامت به مقصد برسند به گروپاژ نیاز داریم. در این موارد تجار باید حساسیت کالای مرسوله را به گمرک اطلاع دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>