اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه نامه باربری کالا در ترخیص کالا:
بیمه نامه باربری یک قرار داد بیمه ای است که برای محافظت از کالایی که بین دو کشور در حال حرکت است استفاده می شود.

ترخیص15

بیمه نامه باربری در ترخیص کالا تضمین کننده سرمایه بیمه گذار تا رسیدن به مقصد و تخلیه باردرانباراست. پوشش بیمه ای که در این قرار داد حمل و نقل بین المللی داده می‌شود، باعث حصول اطمینان از جبران خسارت احتمالی، در مبادلات بین المللی می‌شود. ابتدا بهتر است مروری کوتاه برمفاد بیمه نامه باربری کالا داشته باشیم.

بیمه نامه باربری کالا چیست؟
بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر تعهد می کند در ازای دریافت وجهی از طرف بیمه گذار و در صورت وقوع حادثه ای که منجر به خسارت دیدن کالای مذکور شود، خسارات وارده بر کالا را، جبران نموده یا وجه معینی را در قبال تعهداتش به او بپردازند.

تمامی کالاهایی که در داخل کشور بین دوشهر جابجا می‌شوند تحت پوشش بیمه داخلی قرار می‌گیرند اما کالاهایی که بین دو کشور رد و بدل می‌شوند مشمول بیمه نامه بار بری خواهند بود. به عبارت دیگر بیمه نامه باربری، تضمینی است که خطرات ناشی از انتقال بار را تقبل کرده و خسارت احتمالی وارده به کالا را، تا حد پوشش بیمه، جبران می نماید.

بیمه نامه باربری 3 نوع پوشش دارد، پوشش کلوز A کاملترین نوع بیمه نامه باربری است.این بیمه نامه برای کالاهای ارزنده و آسیب پذیر منعقد شده و تمام خطرات بجز موارد اسثنا( کم توجهی بیمه گذار، عدم توجه به قوانین کشور)را تحت پوشش قرار می دهد.

در پوشش کلوز Bدر صورت سیل و زلزله، آتشفشان یا صاعقه، افتادن کالا از عرشه به دریا، دزدی یا زنگ زدگی جبران خسارت با بیمه گذار است. اما در پوشش کلوز Cباعدم تحویل، که بر روی بیمه نامه باربری کالا اعمال می‌شود به ازای پرداخت درصد، در صورت عدم دریافت کالای بیمه شده بنا به دلایل نامعلوم، ادعای خسارت از سوی بیمه گذار پذیرفته می شود.

انواع بیمه نامه باربری:

بیمه باربری هوایی:
تجارت از طریق خطوط هوایی ریسکهایی دارد که برای حصول اطمینان پوشش بیمه بدنه، مسئولیت حقوقی در قبال اشخاص ثالث و مسافران در بیمه نامه بار بری هوایی مستند می‌شود. در حمل هوایی 30 روز پس از رسیدن هواپیمای حامل کالا به فرودگاه کشورمقصد، تاریخ بیمه منقضی می‌شود.

بیمه باربری زمینی:
این بیمه نامه مکمل بیمه نامه باربری دریایی است که پوشش های خطری زمینی را شامل می شود. بیمه گذار با انعقاد آن حفظ سرمایه خود را تضمین می‌کند. تاریخ انقضای بیمه نامه باربری، 60 روز پس از ورود کالا به مرز زمینی کشور مقصد است.

بیمه باربری دریایی:
بیمه گذارخسارت ناشی از تلف شدن کلی هر بسته در کشتی، به دریا افتادن کالا از روی عرشه کشتی به هنگام تخلیه، یا خسارت مستقیم به مورد بیمه را متقبل می شود. البته لازم به ذکر است در صورتیکه کشتی طبقه بندی نشده باشد باید 50% اضافه نرخ در محاسبات بیمه منظور گردد.

مدتهای یاد شده در این ماده از بیمه نامه باربری با درخواست بیمه گذار و موافقت بیمه گر و پرداخت حق بیمه اضافی قابل تمدید می باشد.

شرایط بیمه نامه باربری کالا در ترخیص کالا:

  • مدت اعتبار بیمه نامه باربری از بندر مبدأ شروع و پس از رسیدن مورد بیمه شده به بندر مقصد خاتمه می یابد.
  • تسویه خسارت ناشی ازموارد بیمه نامه باربری برمبنای نرخ ارز صورت می پذیرد.
  • اعتبار بیمه نامه باربری منوط به حمل بار با کشتی های طبقه بندی شده است، در غیر این صورت درج این مورد در متن بیمه نامه الزامی است.
  • در صورت حمل مورد بیمه با کانتینرازمبداء تا مقصد، 20% به عنوان تخفیف کانتینر از حق بیمه کسر می گردد.
  • در صورت غرق شناور، سقوط هواپیما و یا آتش سوزی وسیله نقلیه حامل کالا، کل محموله از بین رفته، تحت پوشش بیمه نامه بار بری است.
  • بیمه نامه باربری مربوط به بیمه های صادراتی، شامل تخفیف 45% می شوند.
  • در صورت عقد بیمه نامه باربری برای دام وطیور زنده، پوشش بیمه تنها بر روی وسیله نقلیه است وخطرات مرگ و ناشی از بی توجهی بیمه گذار بردام، مشمول بیمه نمی‌گردد.
  • در صورت حمل بار با وسیله نقلیه یخچالدار، ذکرمدت زمان ازکار افتادگی احتمالی یخچال وعدم دسترسی به تعمیر آن، در مفاد بیمه نامه باربری الزامی است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>