اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک چه بایدکرد؟
قبل از اقدام به ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک بهتر است آشنایی کلی با قوانین و ضوابط آن داشته باشید. درمقاله زیرنکاتی داریم که دانستن آنها شما را در امر ترخیص کالا از گمرک یاری خواهد نمود.

ترخیص16

ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک:
بعد از خرید بزرگ ترین نگرانی وارد کنندگان ترخیص آن است. امروزه شرکت های تولیدی و بازرگانی زیادی در زمینه ترخیص ماشین آلات صنعتی و واردات ماشین آلات تولیدی و صنعتی در ایران فعالت دارند.

از طرفی، واردات تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، نیازمند کسب مجوزهای مختلف از سازمانهای مربوطه می باشد. داشتن قرارداد با یک شرکت ترخیص کالا و دسترسی به ترخیص کاران حرفه ای در زمینه ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی از ضروریات است.

توسعه بین المللی آریانا جم، دارای سابقه طولانی در واردات ماشین آلات و آشنا به مجوزات موردی در خصوص هر یک از انواع ماشین آلات صنعتی است. این شرکت قادر است در سریع ترین زمان ممکن، ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک، را برای شما واردکنندگان محترم انجام دهد.

کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک:
سازمانها و ارگانهای دولتی نظارت ویژه ای بر محموله های وارداتی کشوردارند. قوانین و مقررات مربوط به گرفتن مجوزهای لازم برای ترخیص ماشین آلات صنعتی ازجمله یکی از این قوانین است.

برای اینکه کالای وارده از مرز ایران کالای قاچاقی مرسوم نشود و وارد کننده متحمل خسارت مالی نگردد، این کالا باید مجوز یا همان کد تعرفه گمرکی داشته باشد. کد تعرفه گمرکی نشان دهنده هزینه های گمرکی، تعرفه های ترجیحی و هزینه های مربوط به واردات کالاست. برای ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک داشتن این کد الزامی است.

البته هر کدام از دستگاه ها ی صنعتی کد تعرفه مخصوص به خود را دارند که لازم می دانیم هر کدام ازاین مجوزها از سازمانهای زیربط تهیه شوند.

واردات ماشین آلات صنعتی از تعداد معدودی از کشورهای اروپای وآسیایی است و کدهای تعرفه گمرکی 8401 تا 8487 ( هزینه ترخیص کالا از گمرک) مربوط به تمامی ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزای آن ها است.

لذا وارد کنندگان باید با اصول و قوانین ترخیص آشنا باشند تا تمامی فعالیت های تجاری خود را مطابق با قوانین حاکم برنامه ریزی نمایند. دراین میان بهترین راه حل برای اینکه در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند، مراجعه به افراد متخصص است.

همراهی یک ترخیص کار حرفه ای، می تواند سرعت زیادی در پیشرفت تجارت داشته باشد. این افراد با روند ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک آشنا هستند و می توانند با یک تجربه عملی شما را راهنمایی کنند.

معافیت گمرکی در ترخیص ماشین آلات صنعتی:
اگر وارد کننده از واحد تولیدی باشد وکالای وارده، تولید داخل نداشته باشد برای آن کالا معافیت گمرکی صادر می شود. واحد تولیدی با پروانه بهره برداری خود، می تواند از وزارتخانه معافیت گمرکی اخذ نماید.

این امکان وجود دارد که در ترخیص ماشین آلات صنعتی برخی از قطعات مستثنی و بقیه مشمول معافیت گمرکی شود. یا اگرخط تولید مشابهی در کشور وجود دارد از معافیت گمرکی بهره مند نشود. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>