اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوانین صادرات چرم:
تجار برای شروع تجارت خود ناگزیر به رعایت یک سری قوانین هستند که تجارت کالای مورد نظر آنها را قانونی و بلا مانع جلوه کند. تعرفه های گمرکی و قوانین صادرات چرم نیز چندان سخت و دست و پا گیر نیستند.

ترخیص20

صادرات و واردات چرم:
از 26 میلیون جلد پوست تولید شده در ایران حدود 85 درصد آن چه به صورت خام وچه به صورت محصول فرآوری شده به بازارهای جهانی صادر می شود.

ما در سال های اخیر به کشورهای ترکیه، امارات، عراق، هند، افغانستان و پاکستان، هندوستان، چین، مراکش، آذربایجان و…صادرات چرم داشتیم در حالی که اکثر چرمی که از ایتالیا و ترکیه به ایران برمی گردد در واقع همان چرم خام و کراسی است که، از ایران به این کشورها صادرشده است.

صادرات چرم ایران:
در حال حاضر صادرات چرم ایران جایگاه خاصی در بازارهای بین المللی پیدا نکرده و بیشتر به صورت چرم خام از کشور خارج می شوند.

چرم های دباغی شده سود صادراتی بیشتری نسبت صادرات چرم های خام دارند. از طرفی خوشبختانه از آنجایی که کشور ما تولیدکننده بزرگ شترمرغ در سطح دنیا است در زمینه تولید چرم های لوکسی همچون چرم کروکودیل و شترمرغ بسیار پیشرفت کرده است.

عملیات دباغی مرغوب و کمیاب بودن این چرم ها باعث شده که کشور ما بخش عمده ای از صادرات چرم شترمرغ در دنیا را به خود اختصاص دهد.

انواع چرم کدامند:
برای صادرات چرم دو نوع چرم داریم.چرم طبیعی و چرم مصنوعی

چرم طبیعی:
چرم طبیعی ماده ای بادوام و انعطاف پذیر است که از دباغی پوست حیواناتی مثل گاوو گوسفند به دست می آید. فرایند دباغی باعث می شود پوست فسادپذیر حیوان به یک ماده طبیعی پایدار به نام چرم طبیعی تبدیل شود. در فرآیند دباغی ساختار پروتئینی پوست روی آن تثبیت می شود.و این تثبیت باعث می شود چرم دوام بیشتری داشته باشد.

چرم مصنوعی:
بیشترصادرات چرم در دنیا به صورت چرم مصنوعی است که با الگوبرداری از چرم طبیعی توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شود. در سه نوع چرم سبک، نیمه سبک و سنگین تولید می شود.

چرم سبک:
چرم سبک از پوست حیواناتی مثل بز یا بره تهیه می شود. ضخامت کمتر وحالت سبکی و راحتی ذاتی بیشتری دارد.

چرم نیمه سنگین:
این چرم از پوست حیواناتی مانند کروکدیل و شترمرغ به دست می آید. به علت قیمت بالای آن در ساخت کالاهای لوکس مورد استفاده قرار گیرد.

چرم سنگین:
چرم سنگین بهترین، بادوام ترین و باکیفیت ترین چرم طبیعی موجود در بازار است که از پوست گاو، گوساله یا شتر به دست می آید. برای صادرات چرم منحصر بفرد است چون با گذشت زمان زیباتر می شود.

قوانین صادرات چرم:
از اولین اقدام لازم در صادرات چرم، اخذ کارت بازرگانی می‌باشد. بعد از کارت بازرگانی ارائه فاکتور پرو فرما از ضروریات است. درنسخه پرو فرما، نحوه ارسال، نحوه بسته بندی، حجم و وزن کالا، معرفی نوع چرم صادراتی، و مشخصات خریدار و فروشنده عنوان شده و با امضاء هر دو طرف معتبر شده است.

مرحله بعدی در امر صادرات چرم تعیین ارزش گمرکی است. چرم پیش ازارسال باید توسط متخصصین گمرک به طور دقیق و کارشناسانه تعیین ارزش شود. چنانچه فاکتور تعیین ارزش گمرکی با بار ارسال شده مغایرت داشته باشد توسط خریدار عودت داده می‌شود.

نحوه ارسال وبسته بندی کالاهای صادراتی به خصوص چرم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.عدم رعایت بسته بندی استاندارد در امر صادرات چرم با منع خروج مواجه خواهد بود.

مرحله ی آخر صادرات چرم که از مهم ترین مراحل می باشد اخذ تمامی مجوزهای لازم برای این تجارت می باشد. و نهایتا" آخرین مرحله صادرات چرم با دریافت وجه کالای صادراتی از خریدار خارجی به اتمام می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>