اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترخیص قطعات خودرو از گمرک:
برای ترخیص قطعات خودرو هم باید اقلام اجازه داده شده برای واردات را بشناسیم و هم از مدارک لازم برای اجازه ورود اطلاع داشته باشیم.

ترخیص21

یکی از فعالیت های تجار فعالیت در زمینه وارد کردن قطعات اولیه خودرو، به منظور رفع نیاز اولیه شرکت های خودروسازی است.

وارد کنندگان لوازم یدکی موظفند مجوز رسمی از سوی سازمان استاندارد کل کشور داشته باشند و طبق مصوبه های تصویب شده از سوی سازمان توسعه و تجارت رفتار کنند.

شرایط ترخیص قطعات خودرو از گمرک:
بر اساس مصوبه تصویب شده در شورای هماهنگی اقتصادی دولت، 2937 قلم کالا از سوی وزارت صنعت، معدن، تعاون به عنوان متولی کنترل کالا های ورودی به کشور، به گمرکات کشور معرفی شده است.

بر اساس این مصوبه ترخیص قطعات خودرو از گمرک، در این اقلام، به صورت در صدی انجام میپذیرد. درصد ترخیص قطعات خودرو بسته به نیاز بازار داخلی و سیاست های اقتصادی متغیر است.

قطعات خودرو چه برای تولید و چه به عنوان لوازم جانبی و تجهیزات، اغلب ضروری و مواد اولیه تولید هستند، بنابراین ورود آنها به کشور از اساسی ترین امور گمرکی کشور است.

شخص حقیقی یا حقوقی وارد کننده باید ازاین اقلام و قوانین حاکم برترخیص قطعات خودرو آگاهی داشته باشد و اقدام به اخذ مدارک لازم از سازمان مربوطه نماید. وارد کننده اگر کالایی داشته باشد که در این مصوبه نامشان ذکرشده است ویا حتی 70 درصد قطعات خودرو را شامل شود به راحتی حکم ترخیص می‌گیرد.

برای ترخیص قطعاتی که در این 2937 قلم نیستند مکاتبه با وزیر صمت و ارسال درخواست ترخیص قطعات خودرو از ضروریات است. کالاهای فوق بعد از بررسی، در صورت صلاحدید رئیس گمرک کشور، اجازه ترخیص پیدا می‌کنند.

مدارک مورد نیاز ترخیص لوازم و قطعات خودرو از گمرک:
برای ترخیص لوازم خودرو باید تمامی اجناس استاندارد باشند. بنابراین اخذ تاییدیه سازمان استاندارد، کارترخیص کالای ما را تسریع خواهد ساخت.

یکی از مهم ترین عوامل تاخیر در انجام این کار نداشتن مذارک لازم است. بنابراین لازم است قبل از اقدام از مجوزهای قانونی لازم برای ترخیص لوازم و قطعات خودرو اطلاع داشته باشید.

مدارک لازم عبارتند از، بارنامه کالایا اجناس، برگه ترخیصیه، پیش فاکتور، بیمه نامه، گواهی بازرسی، فاکتور خرید کالا، قبض انبار و اظهار نویسی، البته اظهار نامه با اجناس تطبیق داده می‌شود ودر صورت تناقض، کار ترخیص قطعات خودرو به تعویق خواهد افتاد.

ضرورت ترخیص لوازم خودرو از گمرک:
قطعات خودرو مواد اولیه تولید هستند، لذا تاخیر در ترخیص آنها کارخانه های بزرگ کشور را دچار آسیب می‌کند.

یک خودرو از چندین هزار قطعه یدکی تشکیل یافته است که نبود حتی یک قطعه از دستگاه، مشکل عرضه در بازار به وجود می آورد.

برای ترخیص قطعات خودرو داشتن مجوزهای قانونی الزامی است. از طرفی این قطعات باید دارای استانداردهای مورد تایید سازمان استاندارد نیز باشند؛ در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

وظیفه گمرک اخذ مجوزهای قانونی و تطبیق آن با قوانین مصوبه می باشد. صدور تشریفات قانونی از سوی سازمانهای زیربط زمانبر بوده و اجازه ترخیص قطعات خودرو بدون رویت این مدارک و ثبت سیستمی امکان پذیر نمی باشد.

مفتخر است بدانید گروه بازرگانی آریانا جم با بهره گیری از کارشناسان متخصص، در اسرع وقت ترخیص قطعات خودرو شما را به انجام می رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>