اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات شگفت انگیز از قوانین ترخیص مواد غذایی از گمرک که آن را نمی دانیم:
ترخیص مواد غذایی از گمرک یکی از مراحل مهم صادرات و واردات یک محصول خوراکی است. تجارت مواد غذایی مراحلی دارد که دانستن آنها برای تجار، قبل از هرگونه اقدام ضروری است.

ترخیص22

تجار فعال در این زمینه باید دارای پروانه بهداشتی ورود باشند مسئول فنی شرکت ترخیص مواد غذایی لازم است از محموله نمونه برداری کرده وآن را آزمایش نماید.

درصورت تائید و انطباق کامل محموله با قوانین و مقرارت سازمان غذا و دارو، مصرف ماده غذایی وارد شده به کشور بلا مانع می‌گردد. همچنین لازم است مدارک به دانشگاه ناظر بر شرکت فرستاده شود.

شخص حقیقی یا حقوقی که مسئولیت ورود مواد غذایی را به عهده گرفته است باید پروانه بهداشتی ورود و مستندات دانشگاه رابه سازمان غذا و دارو ارجاع دهد. کلیه مراحل فوق در ترخیص مواد غذایی در کمترین زمان ممکن، توسط شرکت ترخیص کالا آریانا جم که مجهز به ترخیص کاران حرفه ای است، انجام می پذیرد.

قوانین ترخیص مواد غذایی از گمرک:
در حالت کلی ترخیص کالا از گمرک سه دسته است. کالاهای مجاز که ثبت و سفارش آنها مجوز لازم ندارد. دوم کالاهای مشروطی که در قبال گرفتن مجوز اجازه ورود و خروج به آنها داده می‌شود. دسته سوم کالاهای غیرمجاز که اجازه ورود به کشور را ندارند.

مواد غذایی و خوراکی ها، جز دسته کالاهای مشروط می باشند که برای ترخیص آنها از گمرک نیازبه اخذ مجوز می باشید. از جمله مجوزاتی که برای ترخیص مواد غذایی مورد نیاز است مجوز استاندارد و مجوز وزارت بهداشت می باشد.

افرادی که قصد وارد کردن مواد غذایی قانونی طبق صلاح دید وزارت بازررگانی، رابه داخل کشور دارند، ابتدا باید مدارکی برای صور مجوز ارائه دهند. پس از بررسی این مدارک، مجوز ورود , صادر خواهد شد.

جهت صدور مجوز ترخیص مواد غذایی نیز , متقاضی می بایست , مدارک زیر را تکمیل و به اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی ارائه نماید.

مدارک لازم عبارتند از:

(فاکتور کالا، اصل نسخه دوم متقاضی، اصل گواهی بهداشت و اصل برگ آنالیز) پس از بررسی مدارک و کنترل کلیه مشخصات مواد غذایی، نمونه برداری به عمل آمده و به همراه برگ آنالیز تایید شده، به آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو، ارسال می شود. متخصصین پس از مطابقت نمونه با آنالیز مربوطه، مجوز مصرف کالا راصادر می‌کنند.

تعرفه گمرکی برای ترخیص مواد غذایی از گمرک:
در ترخیص مواد غذایی هر کدام از موادخوراکی دارای کد تعرفه گمرکی متفاوتی هستند. برای دریافت شماره تعرفه گمرکی، یا کد تعرفه های گمرکی انواع مواد غذایی و خوارکی یا باید به کتاب قوانین واردات و صادرات مراجعه نمایید و یا اینکه با یک ترخیص کار حرفه ای در ارتباط باشید. آشنایی با تشریفات گمرکی و مصوبات در حال اجرای ترخیص مواد غذایی می تواند کمک شایانی در تصمیم گیری تاجران داشته باشد.

معرفی کارخانه به گمرک جهت ترخیص مواد غذایی:
کارخانه مواد غذایی جهت صادر نمودن محصولات خود نیاز است مراحل ترخیص مواد غذایی ازگمرک راطی کند.

وی می تواند با ارائه تقاضانامه معرفی به گمرک، ارائه تعهد نامه محضری مبنی بر رعایت کامل قوانین و ظوابط وزارت بهداشت، تصویر چک لیست PRP تکمیل شده، ارائه فایل مربوط به فهرست مواد اولیه مورد استفاده درکارخانه، و فایل مربوط به اطلاعات پروانه ساخت کارخانه به همراه اسکن پروانه ها، اقدام به اخذ اجازه مستقیم ترخیص مواد غذایی از کارخانه خود نماید

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>