اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترخیص کالا از کانادا:
تجارت و بازرگانی از مهم ترین اقدامات هر کشور برای رفع نیازهای مختلف بوده که به صورت واردات و صادرات با کشورهای مختلفی از دنیا انجام می شود.

ترخیص24

هر کشوری تابع قوانین و ضوابط خود در این عرصه فعالیت می کند یکی از مهم ترین بخش های هر تجارتی مراحل ترخیص کالا از گمرک آن می باشد.در ادامه این مقاله با قوانین ترخیص کالا از کانادا آشنا می شویم.

از آنجا که کشور کانادا یکی از بزرگ ترین کشورهای چند ملیتی در آمریکا است و بسیار توسعه پذیر بوده با ملت های مختلفی وارد معامله و تجارت می شود.

ایران همواره در زمینه های مختلفی با این کشور کالاهای را مبادله کرده و محصولات زیادی را برای واردات به کشور برگزیده است. میزان ترخیص کالا از کانادا به داخل کشور صحه به این سخن داشته و به خوبی می توان اهمیت واردات محصولات متنوع را به کشور درک نمود.

ترخیص کالا از کانادا به کشور شرایط خاصی می طلبد که در این راستا شرکت های زیادی هستند که می توانند به تجار و بازرگانان مشاوره داده و بهترین خدمات را ارائه دهند تا سرگردان تشریفات اداری گمرکی نشوند.

با مراحل ترخیص کالا از کانادا آشنا شوید:
ترخیص هر کالایی که از کانادا وارد کشور می شود یک روند اداری دارد که مطابق با قوانین کشوری باید صورت بپذیرد.

افرادی که در این زمینه فعالیت دارند قبل از هر اقدامی لازم است در مورد مراحل ترخیص کالا اطلاعات جامع و مهمی را داشته باشند تا در اسرع وقت بتوانند کالای خود را از گمرک مرخص و به انبار مورد نظر برسانند.

در این بخش در مورد مراحل این عملیات اطلاعات مفیدی را بیان می کنیم تا در این زمینه بهتر بتوان عمل نمود. ترخیص کالا برای افرادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند کاری دشوار می باشد اما با کمی مطالعه و جستجو در دنیای مجازی می توان در این مسیر به شکل درستی قدم گذاشت.

مرحله اولی که باید هر تاجری برای ترخیص کالای خود از کانادا انجام دهد اظهارنامه ای است که باید در سامانه گمرگی ثبت شود. این اظهارنامه به صورت الکترونیکی نیز ثبت می شود و برخلاف گذشته دیگر لزومی به مراجعه حضوری در این سازمان نمی باشد.

برای این موضوع نیاز به مدارک زیادی همچون بیمه نامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، پروانه بهره برداری و وکالت نامه رسمی و..نیاز است در صورت نبود هر کدام ترخیص کالا با مشکل مواجهه خواهد شد. در صورت درج اطلاعات نادرست در این قسمت خسارات جبران ناپذیری پدید می آید.

مرحله دوم که به منزله صحت و درستی اطلاعات درج شده می باشد و برای دریافت کوتاژ بوده که برای احراز هویت کالا لازم و ضروری است. در این مرحله از سه مسیر زرد، سبز و قرمز باید عبور کند که هر کدام تعاریف مخصوص به خود را دارند.

بعد از گذشت از این مرحله و ثبت احراز هویت، اظهارنامه مهر و موم می شود. کنترل و ارزیابی از مراحل بعدی ترخیص کالا از کانادا می باشد که در برخی از مواقع لازم به باز شدن بسته وارد شده بوده و بعد از آنکه هویت این بسته مطابق با اظهارنامه بود و توسط کارشناسان تایید شد به مرحله دیگری از تایید ارسال می شود.

نوبت به اخذ مجوز برای ترخیص رسیده و بعد از آنکه تعرفه های لازمه اعلام شد مسئول یا وکیل به صندوق مراجعه کرده و هزینه های گمرکی که توسط تیم ارزیابی تعیین شده را پرداخت می کند.

صدور سند ترخیص بعد از پرداخت وجه انجام می شود. بعد از گذشت تمامی این موارد نوبت به گرفتن بیجک از انباردار است که به منزله قانونی بودن و طی کردن مسیر درست گمرکی می باشد. بعد از طی این مراحل می توان ترخیص کالا از کانادا را به پایان رساند.

از آنجا که طی این مراحل پر پیچ و خم کاری سختی به نظر می رسد بهتر است کار را به یک ترخیص کار بسپاریم چون این افراد بهترین آموزش ها را در این باره دیده اند می توانند با هزینه مناسب و زمانی بهتر این کار را به بهترین شکل ختم به خیر کنند. در این راستا شرکت های زیادی هستند که می توان به آن مراجعه نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>