اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزیت های واردات از ترکیه:
روابط تجاری ایران و ترکیه از گذشته به دلیل نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی بسیار گسترده بوده است. امروزه نیز کالاهای متنوع و با کیفیتی از ترکیه به ایران وارد می شود و تقاضای قابل توجهی در داخل برای محصولات این کشور همسایه وجود دارد.

ترخیص27

به همین دلیل، بسیاری از بازرگانان واردات کالا از مبدأ ترکیه را به صورت عمده و خرده انجام می دهند. اگر شما هم قصد واردات از ترکیه را دارید لازم است با روند و شرایط ترخیص کالا از گمرک این کشور آشنایی کافی داشته باشید. در ادامه کمی بیشتر جزئیات و مراحل ترخیص کالا از ترکیه را بررسی می کنیم.

مزیت های واردات از ترکیه:
پیش از هر چیز، چند مورد از مزیت های واردات کالا از ترکیه را برای شما عنوان می کنیم:

  • فاصله کم و مرز مشترک که حمل و نقل آسان و با هزینه ای پایین را به دنبال دارد.
  • امکان استفاده از انواع روش های حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی برای ترانزیت کالا.
  • کیفیت مطلوب محصولات.
  • دسترسی به بازارهای بین المللی و خرید کالا به صورت واسطه.
  • قیمت مناسب در مقایسه با کالاهای اروپایی و آمریکایی.
  • بهره مندی از مقررات تسهیل کننده گمرکی.
  • استقبال خوب از کالاهای ترکی در بازار ایران.
  • و …

سرمایه گذاری بر واردات چه کالاهایی از ترکیه مناسب تر است؟
واردات از ترکیه در حوزه ی انواع کالاها صورت می پذیرد و محصولات با کیفیتی را می توان از این طریق تهیه کرد. منسوجات و لباس های زنانه و مردانه از سودآورترین کالاهایی است که از ترکیه وارد می شود و تنوع زیادی را شامل می شود.

به غیر از این، قطعات الکترونیکی و لوازم خانگی نیز در شمار کالاهای محبوبی است که مشتریان بالقوه ای در بازار داخل دارد. خشکبار و میوه سبزیجات هم از دیگر دسته کالاهایی است که مورد توجه واردکنندگان می باشد.

قوانین واردات از ترکیه:
به طور کلی، برای واردات باید قوانین و بخشنامه های عمومی ترخیص کالا در هر دو کشور رعایت شود. علاوه بر این، ترکیه و ایران هر دو عضو کنوانسیون تیر هستند که تشریفات گمرکی را کاهش داده و روند واردات را تسهیل می نماید.

به موجب این کنوانسیون، نیازی به بازرسی کالاها در بین راه نخواهد بود و از این نظر واردات از ترکیه با سرعت بالایی انجام می پذیرد.

واردات و ترخیص کالا از ترکیه چه مراحلی دارد؟
برای واردات کالا یک سری قوانین و مراحل یکسان وجود دارد که شامل واردات از ترکیه نیز می شود. در اولین گام، فروشنده ای معتبر برای خریداری محصول انتخاب می شود و پس از انجام مذاکرات اولیه، پیش فاکتور خرید از وی دریافت می شود.

ثبت سفارش مرحله ی دیگری است که برای واردات کالا باید انجام شود. با تأیید ثبت سفارش، اظهارنامه کالا تنظیم شده و در صورت نیاز مجوزهای لازم اخذ می شود و تشریفات اداری ترخیص به انجام می رسد.

برای این کار معمولا به مدارکی همچون پیش فاکتور، بارنامه، قبض انبار، کارت بازرگانی، اسناد تخصیص ارز و … احتیاج خواهد بود. در نهایت، با طی شدن این مراحل، کالا به درب خروج هدایت شده و اجازه ترخیص می یابد.

هزینه واردات کالا از ترکیه چقدر است؟
در فرآیند واردات هزینه های گوناگونی مثل هزینه انبارداری، بارگیری و ترانزیت، واریزهای گمرکی، مالیات و عوارض، آزمایش کالا و … ممکن است به وجود بیاید.

برای آگاهی از تعرفه کالا و هزینه های واردات محصول، بهتر است از مشورت کارشناسان در این زمینه استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>