اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی:
رشد فزاینده ی تکنولوژی های جدید باعث شده است بازار داخل نیاز مبرمی به تأمین قطعات الکترونیکی باکیفیت و مرغوب داشته باشد. از این رو، واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

ترخیص31

در زمینه ی واردات قطعات الکترونیکی به ٓطور کلی لازم است موارد مختلفی در نظر گرفته شود تا مراحل ترخیص کالا از گمرک به درستی انجام گیرد و قطعات با کم ترین واسطه و به صورت مستقیم خریداری شوند و با کم ترین هزینه و زمان به دست مصرف کننده برسند.

به دلیل حساسیت هایی که در این رابطه وجود دارد، معمولا فرآیند تهیه، حمل و ترخیص کالاهای الکترونیکی بر عهده ی شرکت های بازرگانی گذاشته می شود که دارای متخصصان بومی و حرفه ای در مبدأ و مقصد می باشند.

در این حالت، شرکت می تواند کلیه مراحل خرید از جمله گرفتن پروفرما، کنترل کیفیت و ترخیص از گمرکات کشور را پیگیری کند. سپردن مراحل واردات به شرکت های بازرگانی این مزیت را دارد که خریدار درگیر مشکلات احتمالی نمی شوند و از مجاز بودن و دریافت محصولات سالم اطمینان حاصل می کند.

قطعات الکترونیکی شامل چه کالاهایی است؟
قطعات الکترونیکی شامل انواع تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی از جمله کانکتور، سوئیچ، سوکت، آی سی، ترانزیستور، ماژول الکترونیکی، تجهیزات شبکه، لوازم جانبی و بسیاری از موارد دیگر است.

اهمیت واردات مستقیم قطعات الکترونیکی:
واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی نیاز غیر قابل انکار صنایع و شرکت های داخلی است. برای برطرف نمودن این نیاز، اقلام الکترونیکی از تولیدکنندگانی در چین، ترکیه، اروپا و … تهیه می شوند. با این وجود، معمولا برای خرید کالاهای الکترونیکی واسطه هایی وجود دارد که پروسه واردات را پیچیده و زمان بر می کند.

از این رو، هر چه میزان واسطه ها در خرید قطعات الکترونیکی کاهش یابد و کالاها مستقیم از فروشنده خریداری شوند، در زمان تحویل آن ها صرفه جویی خواهد شد و هزینه های ایجاد شده نیز به مقدار چشم گیری کم تر می شود.

به همین دلیل، برای آسان تر شدن زنجیره ی تأمین قطعات الکترونیکی، بهتر است این گونه از کالاها را به طور مستقیم از فروشندگان معتبر تهیه کرد.

نقش شرکت بازرگانی در واردات کالای الکترونیکی:
شرکت های بازرگانی حق العمل کار در تسهیل فرآیند واردات و تأمین مستقیم کالا نقشی تعیین کننده دارند. این شرکت ها معمولا نیروهایی متخصص در کشورهای تولیدکننده دارند که با زبان و فرهنگ آن کشور آشنایی کامل داشته و سورس یابی را به بهترین شکل انجام می دهند.

علاوه بر این، متخصصان شرکت بازرگانی قوانین ترخیص و بازارهای هدف داخل را هم به خوبی می شناسند و قطعات کاربردی و سودآور را با کم ترین تعرفه و قیمت تمام شده در اختیار خریداران می گذارند. بنابراین، برای تأمین قطعات الکترونیکی اصل و غیر تقلبی، بهترین راه سپردن فرآیند واردات به یک شرکت بازرگانی معتبر است.

ترخیص قطعات الکترونیکی:
برای ترخیص کالاهای الکترونیکی پیش از هر چیز باید مطمئن شد که کالای مورد نظر ما از نظر واردات منعی نداشته باشد تا مبادا در صورت خرید، محموله ی ما مرجوع شده یا در انبارهای گمرک متروکه شود. از این رو، پیش از خرید باید فهرست کالاهای ممنوعه را در نظر داشت و مقررات موجود را به دقت مورد بررسی قرار داد.

اصولا برای واردات تجهیزات الکترونیکی و دستگاه های مخابراتی و رادیویی، لازم است نمونه ای از محصول مورد تأیید قرار بگیرد و مجوزهای لازم برای واردات آن اخذ شود.

مبحث کنترل کیفیت در حوزه ی تجهیزات الکترونیکی اهمیت زیادی دارد، چون اگر کالاهای وارد شده دچار اشکال باشند، مرجوع کردن آنها دشوارهای زیادی به همراه خواهد داشت و موجب اتلاف وقت و هزینه ی تاجرین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>