اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوانین ترخیص کالا از کشورهای عربی:
کشور ایران در منطقه ی خاورمیانه واقع شده و با بسیاری از کشورهای عربی از طریق مرزهای زمینی و دریایی در ارتباط است.

ترخیص32

به همین دلیل، ایران همواره با کشورهای عربی مبادله داشته و به ترخیص کالا از گمرک پرداخته است.

بنا به آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه تجارت، فقط در هشت ماه ابتدایی سال 1399، ایران بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون دلار به کشورهای عربی منطقه صادرات داشته است که میزان قابل توجهی از مجموع صادرات غیر نفتی را در بر می گیرد.

در نتیجه، از مهم ترین اهداف مبادلات تجاری بین المللی، کشورهای عربی منطقه نظیر امارات، عراق، عمان، کویت و قطر هستند.

ترخیص کالا و صادرات و واردات از کشورهای عربی چگونه انجام می شود؟
واردات و صادرات از کشورهای عربی نیز مشمول قوانین بین المللی و قوانین داخلی طرفین مبادله است. به همین خاطر، برای ترخیص کالا از کشورهای عربی لازم است با آخرین مقررات اینکوترمز و قوانین داخلی کشور مورد نظر، آشنایی داشته باشید.

همچنین، شناختن زبان و فرهنگ و شرایط اجتماعی و سیاسی هر کشور نیز در ایجاد فرصت های اقتصادی مناسب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

علاوه بر این، آگاهی از روند ترخیص کالا در گمرکات داخل کشور هم در این پروسه قطعا ضروری خواهد بود. از این رو، بسیاری از تجار برای ترخیص سریع کالاهایشان به سراغ حق العمل کاران حرفه ای می روند که بر جنبه های مختلف صادرات و واردات به یک کشور خاص عربی تسلط داشته باشند.

ترخیص کالا از دوبی:
به طور کلی، هر یک از کشورهای عربی قوانین خاص خود را دارند و قوانین ترخیص کالا از کشورهای عربی نیز با توجه به این مقررات داخلی انجام می گیرد. برای مثال، امارات یکی از کشورهای عربی مهم در منطقه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی اش از دیرباز با ایران رابطه تجاری داشته است.

برای نقل و انتقال کالا به امارات و دوبی، تعرفه های گمرکی پایین در نظر گرفته شده و سعی شده است مبادلات به سهولت و در کم ترین زمان انجام شوند.

برای اینکه کسب و کارها بتوانند در بازار امارات وارد شوند، باید ثبت دائمی شرکت در اداره گمرک امارات و مجوزهای بازرگانی را از سازمان های مربوط در این کشور دریافت کنند. علاوه بر این، سایر مقررات و هزینه های ترخیص هم برای صادرات و واردات به دوبی باید به فراخور نوع کالا رعایت و پرداخت شود.

صادرات و واردات از قطر:
قطر نیز از کشورهای عربی است که از نظر تجاری رابطه خوبی با ایران دارد و مقصد مهمی برای صادرات و واردات کالا به شمار می رود.

در سالیان گذشته، کالاهای بسیاری از جمله انواع محصولات کشاورزی، از طریق گمرکات جنوب کشور مثل گمرک بندر شهید رجایی و گمرک بوشهر، به کشور قطر صادر شده است.

همچنین، براساس توافق نامه ی تجاری منعقد شده بین کشورهای حوزه خلیج فارس که قطر نیز به آن پایبند می باشد، نرخ مالیات 5 درصد برای ترخیص کالا از تمامی کشورها و مناطق عضو در نظر گرفته شده است.

شرایط صادرات و واردات به عمان:
عمان نیز از کشورهای عربی است که سعی کرده قوانین ترخیص کالا را آسان در نظر بگیرد تا تجارت پر رونقی در منطقه داشته باشد. از این رو، شرایط مناسبی هم برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم می باشد و برخی تسهیلات و معافیت های گمرکی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است.

به طور کلی، برای صادرات و واردات کالا به عمان نیز مدارکی همچون گواهی مبدأ، سیاهه تجاری، فهرست بسته بندی و … نیاز خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>