اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوانین ترخیص محصولات کشاورزی:
محصولات کشاورزی و میوه و تره بار بخش مهمی از صادرات کشور را شامل می شود و متقاضی زیادی در بازارهای جهانی دارد.

ترخیص33

با این حال، برای ترخیص این نوع از محصولات، به دلیل فساد پذیر بودن آن ها، قوانین و شیوه نامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است و شرکت واردات و صادرات باید به آن ها دقت کند. در این مطلب سعی داریم به قوانین ترخیص محصولات کشاورزی بیشتر بپردازیم.

ترخیص کالای کشاورزی:
به طور کلی، در قوانین ترخیص محصولات کشاورزی و کالاهای فاسد پذیر، باید فرآیند ترخیص به سرعت انجام گیرد، چون نگهداری از آن ها پر هزینه خواهد بود و احتمال خراب شدن نیز وجود دارد.

از این رو، برای صادرات کالاهای کشاورزی ارائه مجوز ثبت سفارش ضروری نیست و حتی گمرک مکلف شده است برای ترخیص ثبت سفارش های تاریخ منقضی نیز اقدام نماید. در واقع، مبادی گمرکی کشور، صرفا به عنوان معابر خروجی کالاهای کشاورزی محسوب می شوند.

با این وجود، صادرات و واردات محصولات کشاورزی همچنان تنها از طریق کارت بازرگانی میسر است و به دلیل حساسیت بالای این نوع از کالا، برخی مجوزها و تأییده ها حتما باید دریافت شود.

برای محموله های صادراتی کشاورزی، در اغلب موارد باید گواهی بهداشت یا قرنطینه صادر شود و ضوابط و شاخص های بسته بندی توسط مسئولان وزارت کشاورزی ارزیابی شود، تا امکان اظهار و ترخیص داشته باشند.

گواهی بهداشت:
گواهی بهداشت از اسناد مورد نیاز برای صادرات و واردات اقلام کشاورزی است که نشان می دهد محصولات فاقد مواد خطرناک هستند. این گواهی برای واردات محصولات کشاورزی مورد نیاز است و تطبیقِ شرایط این نوع از کالا با قوانین کشور مقصد را تأیید می کند.

مجوز قرنطینه نباتی:
یکی از گواهی های ضروری برای صادرات و ترخیص کالاهای کشاورزی، مجوز قرنطینه نباتی است که نشان دهنده سلامت محصول می باشد.

به طور کلی، کالاهای نباتی را در سه دسته ی کم ریسک، پر ریسک و با ریسک متوسط تقسیم بندی می کنند که شامل محصولات مختلف می شود.

کالاهای کم ریسک در اغلب موارد نیازی به دریافت مجوز قرنطینه نباتی ندارند ولی برای کالاهای ریسک متوسط و پر ریسک، گواهی قرنطینه اخذ می شود. برای مطمئن شدن از اینکه کالای شما نیاز به قرنطینه دارد یا نه، می توانید پیش از واردات و صادرات، این مورد را برای محصول مدنظر خود از سازمان حفظ نباتات استعلام کنید.

بسته بندی و استانداردهای بین المللی:
برای صادرات محصولات کشاورزی لازم است به استانداردهای بین المللی در این زمینه توجه شود. اصولا کالاهای کشاورزی که برای صادرات بین المللی در نظر گرفته می شود، باید تازه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

همچنین، این محصولات لازم است در بسته بندی های مناسب و با توجه به کنترل های محیطی ارسال شوند.

برچسب گذاری محصولات کشاورزی نیز بسیار مهم است و باید دارای علامت استانداردهای سازمان غذایی، تاریخ تولید محصول به میلادی، تاریخ انقضا محصول به میلادی و … باشند. علاوه بر این، اطلاعات محصول باید به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد بر روی بسته بندی درج شده باشد.

صادرات محصولات کشاورزی:
برای صادرات تولیدات کشاورزی، علاوه بر قوانین داخلی باید به قوانین کشور مقصد نیز توجه کرد. از این نظر، فرآیند صادرات حساسیت بالایی دارد و بهتر است با برنامه ریزی و مشورت متخصصان و افراد باتجربه انجام بگیرد که سابقه ی این کار را دارند.

با این حال، به طور کلی برای صادرات محصولات به اسنادی نظیر پیش فاکتور، گواهی بهداشت، فهرست بسته بندی و گواهی مبدا احتیاج خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>