اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شناور

هر کدام از قوانین و مقررات و کنوانسیون های دریایی بعد از لازم الاجراء شدن، بعد نظارتی را در بر می گیرد که این نظارت بر عهده خود دولت های متعاهد و اغلب در قالب زیر می باشد:

بازرسی کشور و دولت صاحب پرچم (Fag State Control)

بازرسان کشور و دولت صاحب پرچم یا به اصطلاح (FSC) فقط در بنادر کشور مربوطه و کشتی های تحت پرچم همان کشور را بازرسی می کنند. به طور مثال اگر در بندر عباس، بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی یکی از کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را که تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران است بازرسی کنند، بازرسان پرچم نامیده می شوند.

بازرسی بندر یا کنترل و بازرسی کشتی های خارجی (Port State Control)

بازرسی کشتی های خارجی توسط کارشناسان و بازرسان کشتی های خارجی یا همان (PSC) فقط در بندر یا بنادر کشور مربوطه و کشتی های غیر از تحت پرچم همان کشور را بازرسی می کنند. به عنوان مثال اگر در بندر عباس , بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی ایران یکی از کشتی های خارجی را که تحت پرچم کشوری غیر از ایران است , بازرسی کنند ,اصطلاحا"Port State Control یا بازرسان بندر نامیده می شوند.

توضیح اینکه ماهیت کار این دو نوع بازرسی یکی هستند با این تفاوت که درPSC بازرسان، کشتی های خارجی (که تحت پرچم دولت متبوع خود نیستند) را بازرسی می کنند ولی درFSC کشتی های تحت پرچم همان کشور و دولت متبوع را بازرسی می کنند.

بازرس موسسات رده بندی (Classification Society Surveyor)

در صنعت کشتیرانی به سازمانهای غیر دولتی و موسساتی گفته می شود که از طرف کشور صاحب پرچم پس از بازرسی کامل از شناور ها و تأسیسات فراساحلی، در صورت انطباق با استانداردهای بین المللی، اقدام به صدور گواهینامه مربوطه نموده و طی دوره های مشخص، بازرسی های معینی را انجام می دهند. توجه داشته باشید که هر کشتی برای فعالیت کشتیرانی خود ملزم به اخذ گواهینامه ها می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>