اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کشتیرانی


تفاوت بین صنعت دریایی Maritime، حمل دریایی Shipping، بار دریایی Sea Freight، لجستیک Logistic و زنجیره تامین Supply Chain

از نظر یک فرد نا آشنا، مفاهیمی مثل دریانوردی، حمل و نقل، باربری، لجستیک، زنجیره تامین و تجارت تقریبا یکسان یا مشابه هستند و ممکن است فرد تصور کند که هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.اما به محض درگیر شدن با این حوزه ها و یا کسب اطلاعات بیشتر از آنها، متوجه این موضوع خواهید شد که هرکدام از این واژه ها فیلدهای کاملا مجزا با کارکردها، هزینه ها و شکل و شمایل متفاوتی می باشند.

هرکدام نیاز به دانش، تجربه، تخصص، مستندات و نگرش خاص خود می باشند. در این مقاله تلاش بر این است که تفاوت بین این مفاهیم و همچنین نحوه اتصال همه آنها را با تعاریف ساده ای توضیح دهیم:

صنعت دریایی- Maritime = شامل هر چیز مرتبط به اقیانوس، دریا، کشتی، ناوبری کشتی ها از نقطه A تا نقطه B، دریانوردان، داشتن کشتی و سایر فعالیت های در این زمینه..

حمل و نقل دریایی - Shipping = انجام حمل بار از نقطه A به نقطه B با استفاده از کشتی ها و ادواتی که در صنعت دریایی قرار دارند..

بار دریایی - Sea Freight= بار/کالایی که با استفاده از خدمات خطوط حمل و نقل دریایی و با استفاده از ادواتی که در صنایع دریایی قرار دارند، حمل می شود.

خدمات لجستیک - Logistic = فرآیندهای مربوط به ارسال محموله از انبار تولید کنندگان به انبار گیرنده از جمله تنظیم خدمات حمل و نقل خطوط با استفاده از کشتی هایی که در صنایع دریایی قرار دارند. به طور کلی فرایندهایی که صنعت دریایی و حمل و نقل دریایی و بار دریایی را بهم متصل می کند لجستیک نامیده می شود

زنجیره تأمین - Supply Chain = کل فرآیند نوه که شامل همه جوانب در یک چرخه محصول است، به عنوان مثال از برداشت میوه در مزرعه ای در نقطه A تا تحویل میوه به قفسه در یک فروشگاه در نقطه B با استفاده از کلیه صنایع فوق، مشاغل و خدمات و…

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>