اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

asi

این سیستم مشتمل بر یک فرستنده VHF، دو گیرنده VHF TDMA (Time Division Muktiple Access)، یک گیرنده VHF DSC، سیستم های استاندارد ارتباطات مخابرات الکترونیکی دریایی و سنسورهای مربوطه می باشد.موقعیت و اطلاعات زمانی عموماً توسط یک گیرنده سیستم کمک ناوبری ماهواره ای نظیر GPS ( مشتمل بر یک گیرنده GNSSفرکانس متوسط جهت دستیابی به موقعیت دقیق در آبهای ساحلی و سرزمینی) به سیستم اعمال می گردد.

دیگر اطلاعاتی که توسط سیستم AIS پخش می گردد، به صورت الکترونیکی از دیگر تجهیزات موجود در روی کشتی و از طریق سیستمهای ارتباطی استاندارد موجود دریافت می گردد. اطلاعات هدینگ، مسیر و سرعت نسبت به کف عموماً در تمام کشتیهای مجهز به سیستم AIS وجود دارد. اطلاعات دیگری نظیرزوایای رول، پیچ و هیل، سرعت چرخش، مقصد و ETA نیز باید به سیستم تغذیه گردد.

فرستنده صوتی AIS صرف نظر از اینکه کشتی در آبهای ساحلی، سرزمینی و یا آبهای آزاد باشد به صورت داخلی و به طور مداوم کار می کند. فرستنده ها از مدولاسیون 9٫6 kb GMSK FM روی کانالهای 25 و یا 5/12 کیلو هرتز استفاده می کنند. هرچند تنها یک کانال رادیو برای این منظور مورد نیاز می باشد ولی هر ایستگاه روی دو کانال رادیویی اقدام به ارسال و دریافت مینماید و این امر بمنظور جلوگیری از مشکلات ناشی از تداخل و همچنین جهت امکان پذیر شدن انتقال بین کانالها جهت جلوگیری از ازدست دادن ارتباط با دیگر کشتیها می باشد.

برد این سیستم مشابه دیگر تجهیزات که در باند فرکانسی VHF کار می کنند می باشد و ذاتاً بستگی به ارتفاع آنتن دارد. با توجه به آنچه ذکر گردید انتظار میرود برد این دستگاه بین 20 الی 30 مایل باشد که با بهره گیری از ایستگاههای تکرار کننده می توان این برد را افزایش داد.یکی از مواردی که در آئین نامه سولاس بمنظور ایمنی جان انسان در دریا، ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی برای آن تأکید گردیده است، تجهیز شناورهای دریایی به سیستم شناسائی اتوماتیک یا AIS می باشد. وظیفه اصلی این سیستم تبادل اطلاعات میان یگانهای شناور با یکدیگر و با ساحل می باشد.از مزایای نصب این سیستم می توان موارد زیر را برشمرد:

  • سهولت بیشتر در شناسائی یگانها
  • سهولت در رهگیری شناورهای سطحی
  • مبادله اطلاعات ضروری میان کشتیها بدون دخالت انسان و به صورت خودکار
  • کاهش ترافیک بر روی مدارهای VHF
  • افزایش اطلاعات فرمانده و افسران نگهبان پل فرماندهی از وضعیت پیرامونی خود

دستگاه AIS نصب شده بر کشتی قادر است اطلاعات تعین شده را به صورت دائمی به سایر شناورها و ایستگاههای کنترل ترافیک ساحلی (VTS) ارسال نموده و همچنین اطلاعات ارسالی از سایر شناورها را دریافت نماید.

اطلاعات دریافتی می توانند بر روی صفحه نمایشگر کامپیوترهای شخصی، Laptop ها، صفحه نمایشگر سیستمهای ECDIS( نمایشگر نقشه و داده های الکترونیکی) و یا رادار نمایش داده شوند. بر اساس قوانین سولاس کلیه کشتیهای مسافربری، نفت کشها و سایر کشتیها میبایست قبل از تاریخ 1 جولای 2007 به این سیستم مجهز گردند. بر اساس همین قوانین کلیه شناورهای تردد کننده در آبهای داخلی نیز میبایست تا قبل از 1 جولای 2008 به سیستم AIS مجهز شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>