اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ثبت سفارش کالای تجاری:
هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد واردات کالا از خارج را دارد، باید با گرفتن پیش فاکتور از فروشنده، اقدام به ثبت سفارش کالای تجاری خود نماید.ثبت سفارش از ملزومات و گام های اولیه برای واردات کالا به کشور است که پیش از آن باید مجوز ثبت سفارش از سازمان توسعه تجارت دریافت شده باشد.

ترخیص39

مجوز ثبت سفارش کالا سندی است که شامل اطلاعاتی همچون نام متقاضی، شماره هشت رقمی مجوز، شماره 9 رقمی پرونده، شماره و تاریخ پیش فاکتور، تاریخ و مدت زمان اعتبار ثبت سفارش و … است.

اخذ مجوز ثبت سفارش، به معنای اجازه ورود کالا به کشور است، و بنابراین، باید پیش از ورود کالا به گمرک انجام شود. واردکنندگان نیز باید به مدت زمان مجوز توجه داشته باشند تا برای زمان بندیِ حمل و نقل و پرداختِ وجه، دچار مشکل نشوند.

پیش فاکتور پیش از ورود کالا به گمرک از فروشنده دریافت می شود و برای ثبت سفارش مورد استفاده می باشد. در پیش فاکتور اطلاعاتی نظیر نام کالا و مقدار آن، نوع ارز، مشخصات سازنده، اطلاعات فروشنده و خریدار، شرایط حمل، گمرک مبدأ و مقصد، و تاریخ صدور و مدت اعتبار درج می شود.

برای ثبت سفارش کالا باید به موارد مختلفی توجه داشت، از جمله اینکه آیا کالا برای واردات مجاز است؟ اگر واردات مجاز است به چه مجوزهایی نیاز خواهد داشت؟ آیا کالا مشمول استاندارد اجباری می شود؟ و …

در گذشته ثبت سفارش کالا به صورت دستی انجام می شد، اما در حال حاضر، این کار بدونِ محدودیت زمانی، از طریق سامانه جامع تجارت ایران ((ntsw.ir به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

ثبت سفارش به عنوان یک ابزار کنترلی در اختیار دولت است و به سازمان توسعه و تجارت نشان می دهد که واردات کالا مطابق با نظارت سازمان های مربوط انجام خواهد گرفت.

برای ثبت سفارش، اطلاعات زیر در سامانه جامع تجارت مشخص خواهد شد:

  • اطلاعات پیش فاکتور.
  • مشخصات کالا نظیر مقدار و وزن و نوع بسته بندی و کد تعرفه گمرکی آن.
  • کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا.
  • نوع ارز مورد استفاده برای معامله.
  • اطلاعات حمل کالا.
  • مرز وارداتی کالا.
  • پرداخت کارمزد.

مراحل ثبت سفارش:

  • اطلاع از تعرفه کالای ثبت سفارش.
  • دریافت پروفرما از فروشنده.
  • ثبت نام در سامانه جامع تجارت.
  • تکمیل فرم ثبت سفارش و اتمام مراحل آن.
  • ثبت سفارش در بانک واسطه معامله.
  • تأیید استعلام بانک در صورت نیاز به ویرایش و اصلاحیه.
  • اخذ مجوزهای لازم برای ورود کالا از سازمان های مربوط.
  • اخذ بیمه نامه.

برای ثبت سفارش کالا چه مدارکی نیاز خواهد بود؟

  • اصل پیش فاکتور یا پروفرما و کپی آن.
  • کارت بازرگانی معتبر.
  • کد 10 رقمی فیدا برای استعلام فروشنده کالا.
  • شماره استاندارد اجباری.
  • گرفتن مجوزهای لازم از سازمان بهداشت و استاندارد و …
  • کاتالوگ یا بروشور معرفی کالا.
  • اوراق امضا شده متقاضی برای ثبت سفارش.

انواع روش های پرداخت در ثبت سفارش:
روش های پرداخت در ثبت سفارش برای واردات کالا، از مواردی است که دائم در حال تغییر می باشد.

به طور کلی، پرداخت ثبت سفارش یا از طریق ارز بانکی است که ممکن است نقدی، مدت دار، برات وصولی یا حواله بانکی باشد. یا از طریق غیربانکی است که ممکن است بدون انتقال ارز، تهاتر، از طریق واردات در مقابل صادراتِ خود یا دیگران، یا از محل ارزِ خارجی خود یا دیگران باشد.

با این حال، همان طور که گفته شد، ممکن است در آینده روش های دیگری نیز برای پرداخت ثبت سفارش مجاز اعلام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>