اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامیون رنو Magnum
اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی های بارز این کامیون می توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می شوند به یکی از راحت ترین کامیون های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

کامیون رنو Magnum

طراحی داخلی
مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن تری بهره می برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب ها به چشم می خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده اند. از طرفی، روکش های کروم، چراغ های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از 2 متر است و به راننده ها اجازه می دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می دهد. آینه های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می دهند. کابین دارای 1,000 لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه های مختلفی در اطراف کابین به چشم می خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد 750×2000 میلی متر قرار دارد که برای مسافرت های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا آن ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه گاه پا، سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

کامیون رنو Magnum

قدرت و عملکرد موتور
کامیون رنو Magnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی تر است و می‌تواند 520 اسب بخار نیرو و 2,550 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی نظیری می شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می رسد.

کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی های جاده جذب می شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی بل می رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک ها به صورت الکترونیکی مدیریت می شوند و نیروی متوقف کننده شگفت آوری تولید می کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

نتیجه گیری
کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس های موجود در بازار محسوب می شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می برد.

کامیون رنو Magnum

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>