اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر به کامیونی احتیاج دارید که از انجام کارهای سنگین و جاده های خاکی هراسی نداشته باشد، پس بهتر است نگاه دقیق تری به کامیون ولوو FMX بیندازید. این کامیون برادر زمخت و خشن تر کامیون ولوو FM است ولی از شخصیتی آرام تر برخوردار است و فقط برای حمل و نقل محلی طراحی شده است. کمپانی ولوو به منظور این که کامیون FMX را برای انجام مأموریت های سخت آماده کند، شاسی کامیون FM را تعدیل و آن را به تجهیزاتی مجهز کرده است تا بتواند از عهده انجام کارهای سنگین بر بیاید، حاصل این کار نیز شاهکاری است که با رقبایی نظیر مرسدس بنز آکسور، اویکو Trakker، مان TGS و داف CF رقابت می کند.

کامیون ولوو FMX با سه طراحی کابین به بازار عرضه می شود که عبارتند از: Day cab، Sleeper Cab و Globetrotter. علاوه بر طیف گسترده کابین ها، این کامیون از پیکربندی های مختلفی برای شاسی نیز برخوردار است که عبارتند از: 2×4، 2×6، 4×6، 4×4، 6×6، 2×8 و 4×8.

کامیون ولوو FMX

طراحی بدنه
کامیون ولوو FMX در مقایسه با کامیون ولوو FM از ظاهری تأثیرگذار و طراحی خشن تری برخوردار است. طراحی کابین شباهت زیادی به کابین ولوو FM دارد ولی قسمت پایین، یعنی بادشکن و چراغ ها متفاوتند و ظاهری خشن تر دارند. علاوه بر چراغ های جذاب و چشمگیر، یک ورودی هوای بزرگ نیز روی سپر قرار گرفته است که با سایر قسمت های کامیون سنخیت دارد. چراغ های یکپارچه جلو روی قسمت پایینی جا خوش کرده اند، سینی محافظ سخت و محکم نیز نشان می دهد که کامیون قابلیت آف رود نیز دارد.

کامیون ولوو FMX

طراحی داخلی
کابین داخلی کامیون ولوو FMX شباهت زیادی به کابین داخلی کامیون ولوو FM دارد و جزییات جدیدی در آن به چشم نمی خورد ولی به جرأت می توان گفت کابینی مجهز و راحت است و هیچ ایرادی از آن نمی توان گرفت. قسمت های پلاستیکی از کیفیت و ساخت خوبی برخوردارند و به نظر می رسد آماده اند سال های سال بدون خراب شدن به کار ادامه بدهند. بیشتر دکمه های کنترلی شبیه دکمه های کامیون FM هستند و روی داشبورد منحنی قرار گرفته اند. طراحی داشبورد نیز در مقایسه با سایر کامیون های این کلاس زیبا به نظر می رسد ولی کیفیت ساخت حرف تازه ای در مقایسه با رقبا ندارد.

کامیون ولوو FMX

پنل ابزار دارای چیدمانی است که خواندن آمپرها را آسان می کند. عقربه ها نیز به رنگ قرمز هستند تا به کابین حسی اسپرت بدهند. یک نمایشگر دیجیتال نیز به چشم می خورد که به درخواست راننده، اطلاعات مختلفی در اختیار او قرار می دهد. دو پریز برق 12 و 14 ولت داخل کابین تعبیه شده اند و درگاه های USB و AUX نیز از قلم نیفتاده اند. صندلی ها بسیار راحت هستند و می توان یک روز کامل را بدون کمر درد یا گردن درد روی آن ها نشست و رانندگی کرد. صندلی راننده متناسب با وزن راننده تنظیم می شود و مجهز به گرمکن است.

کامیون ولوو FMX

برای این که موقعیت راننده بهتر تنظیم بشود غربیلک فرمان مجهز به ضربه گیر است و می تواند خم بشود تا راننده راحت تر سوار و پیاده بشود. دکمه های کنترل سیستم صوتی و تلفن همراه نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده اند. نیازی به گفتن نیست که محفظه های زیادی در کابین به چشم می خورند. محفظه کنسول مرکزی به اندازه کافی عمیق و جادار است و بسیار کاربردی است. کابین Day cab در بالای شیشه جلو نیز دارای چندین محفظه بزرگ و کوچک است، علاوه بر این، محفظه هایی نیز پشت صندلی ها تعبیه شده اند که از بیرون نیز قابل دسترس هستند. کابین های Sleeper و Globetrotter در زیر تختخواب دارای چندین محفظه هستند و روی داشبورد نیز چند جالیوانی به چشم می خورند.

کامیون ولوو FMX

موتور و گیربکس
معرفی کامیون ولوو FMX کامیون ولوو FMX با موتورهای D11C، D13B و D13C به بازار عرضه می شود. این موتورها برای هر سیلندر چهار سوپاپ دارند و به واحد کنترل انژکتورها مجهز هستند. موتورهای D11C و D13C به منظور این که با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت داشته باشند، به فناوری SCR مجهز شده اند ولی موتور D13B فقط با استاندارد یورو 4 مطابقت دارد. موتور شش سیلندر D11C حجمی برابر با 10.8 لیتر دارد و بین 330 تا 450 اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور شش سیلندر D13B حجمی برابر با 12.8 لیتر دارد و به توربوشارژر مجهز است و قادر است بین 360 تا 440 اسب بخار نیرو تولید کند. قوی ترین موتور نیز موتور شش سیلندر D13C است که 12.8 لیتر حجم دارد، به توربوشارژر مجهز است و می تواند بین 380 تا 500 اسب بخار نیرو تولید کند. بسته به نیاز مشتری، کامیون می تواند به گیربکسهای دستی 9 یا 14 سرعته مجهز شود.

کامیون ولوو FMX

اگر خریدار مایل باشد می تواند با پرداخت هزینه ای بیشتر، گیربکس 12 سرعته اتوماتیک I-Shift را سفارش بدهد که یکی از بهترین گیربکس ها در نوع خودش به شمار می آید. این گیربکس برای کار در سایت های ساختمانی بسیار مناسب است چون از تعویض دنده هایی نرم، شتاب عالی و مصرف سوخت کمی برخوردار است. علاوه بر این در مقایسه با گیربکس دستی حدود 70 کیلوگرم سبک تر است که باعث می شود ظرفیت بارگیری کامیون بالا برود. این کامیون با گیربکس شش سرعته پاورترونیک نیز به بازار عرضه می شود که دارای دو حالت رانندگی است و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی نیز دارد.

کامیون ولوو FMX

کیفیت سواری و سیستم تعلیق
شاسی بلند کامیون ولوو FMX پستی و بلندی های سطح جاده را بسیار خوب جذب می کند. شاسی جلو به گونه ای طراحی شده اند که از عهده کارهای ساختمانی یا حمل بارهای سنگین بر بیایند. شاسی های 4×4 و 6×6 برای انجام مأموریت های خارج جاده ای بسیار مناسب هستند. سیستم تعلیق بادی الکترونیکی (ECS) انجام عملیات سنگین را امکان پذیر و تعادل کامیون را در هر شرایطی حفظ می کند. ارتفاع این سیستم تعلیق را می توان به صورت دستی تنظیم و آن را با ارتفاع بارانداز هماهنگ کرد.

فرمان الکتروهیدرولیک نیز یکی از بهترین فرمان ها در نوع خود است و حتی هنگامی که کامیون پر از بار است و از مسیری ناهموار عبور می کند نیز آن را روی جاده حفظ می کند. علاوه بر ترمز موتور، این کامیون به ترمزهای EBS، ABS و ESP نیز بهره می برد.

کامیون ولوو FMX

نتیجه گیری
مهندسین کمپانی ولوو تصمیم داشته اند کامیونی سنگین با قابلیت آف رود تولید کنند که قوی باشد و خم به ابرو نیاورد. وقتی کامیون ولوو FMX تولید می شده استف کمپانی ولوو همه دغدغه های راننده را در نظر داشته است و حاصل کار نشان می دهد در این کار موفق بوده است. به جرأت می توان گفت این کامیون بسیار بهتر و بالاتر از آن چیزی است که از این خودروساز اسکاندیناویایی انتظار می رفت. بدنه، کابین و موتور از طراحی و کارایی بسیار بالایی برخوردارند. سیستم تعلیق و شاسی ها کارشان را بسیار خوب انجام می‌دهند و قادرند بارهای بسیار سنگین را با ایمنی بالا جابجا کنند.

کامیون ولوو FMX

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>