اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوانین حمل و نقل و بارگیری و تخلیه کالا:
در امر صادرات و واردات، سالانه کالاها در بازارهای بین المللی در حجم انبوهی بارگیری شده و به مناطق مختلف جهان جا به جا می شوند.

ترخیص11

از این نظر، سیستم حمل و نقل، نقشی تعیین کننده در مبادلات تجاری و چرخه تولید و مصرف بر عهده دارد.بارگیری فعالیتی است که در آن کالاها از یک مبدأ مشخص به مقصدی مشخص منتقل می شوند.

بارگیری کالاها به صورت حمل و نقل زمینی (جاده ای و ریلی)، هوایی و دریایی صورت می گیرد.ایجاد سامانه هایی برای حمل بار، باعث تسهیل در فرآیند بارگیری شده و کار نقل و انتقال را برای صاحبان کالا به مراتب آسان تر کرده است.

هر کدام از شیوه های بارگیری قوانین و مقرراتی را در بر دارد تا کالاها به بهترین شکل حمل شده و به دست صاحبان کالا برسند. در ادامه به برخی قوانین حمل و نقل و بارگیری و تخلیه کالا می پردازیم.

برای بارگیری و حمل کالا چه قوانینی وجود دارد؟

بارنامه ای که برای کالاها صادر می شود باید با متن قرارداد دو طرف مطابقت داشته باشد و فرآیند حمل و نقل مختص همان بارنامه صورت بگیرد.

محل بارگیری و تخلیه براساس آنچه در بارنامه آمده مشخص خواهد بود و باید با شرایط و ضوابط بارنامه تطبیق داشته باشد.

حمل بار به صورت زیربار و روبار در صورتی که قوانین توزین و ظرفیت مجاز رعایت شود با صدور مدارک لازم امکان پذیر خواهد بود.

برای بارگیری داخلی، شرکت های حمل و نقل می توانند از نرخ توافقی بهره ببرند.

اگر ظرفیت کامیون حمل بار به طور کامل پر شود، بدون توجه به وزن بار، ظرفیت کامل کامیون برای صدور بارنامه و پرداخت کرایه ملاک خواهد بود.

کالاهای عبوری از مرزها مشمول قوانین و مقررات بین طرفین است.

براساس ماده شماره 19 آیین نامه اجرایی قانون حمل و نقل، چنانچه برای نیروی انتظامی در پاسگاه های بین راهی ظن قاچاق بودن کالا پیش آید، فک پلمپ و بازرسی، تنها در حضور نماینده گمرک و با تنظیم صورت جلسه امکان پذیر خواهد بود.

کالاهای عبور خارجی که به طور مستقیم از مرزهای زمینی گمرک بدون تخلیه و بارگیری وارد شوند، مشمول حق بیمه محلی نیستند و البته گمرک نیز مسئولیتی در قبال کالاها ندارد، در حالی که اگر برای این کالاها قبض انبار صادر شده باشد، مشمول پرداخت حق بیمه وارداتی می شوند.

اگر پلمپ گمرکی عمداً شکسته شود با عاملان آن طبق قوانین مجازات قاچاق برخورد خواهد شد.

رانندگان وسایل نقلیه حمل بار موظف هستند محموله را بدون دخل و تصرف به مقصد برسانند.

منتقل کردن کالاهای خطرناک:

کالاهایی که ممکن است باعث آلودگی، مسمومیت، سوختگی، خرابی، انفجار و به طور کلی آسیب شوند، در زمره ی کالاهای خطرناک قرار می گیرند.

برای حمل و نقل کالای خطرناک، نکات لازم باید به شرکت های حمل و نقل گوشزد شود.

برای این گونه از کالاها، اطلاعات زیر باید در بارنامه یا اظهارنامه تقاضای حمل ثبت شود:

نام کامل محموله:

  • کد UN.
  • شماره NHM.
  • کلاس خطر.
  • شماره کد خطر.
  • شماره رده در جدول RID.
  • مهر عبارات اضافه.

کالاهای خطرناک باید به خوبی بسته بندی شده باشند و به هیچ عنوان جا به جا و واژگون نشوند.

همچنین، انبار تخلیه کالاهای خطرناک نیز باید به دور از مناطق مسکونی و منابع آبی باشد.

در ضمن، فرستنده یا گیرنده کالا باید اقدامات احتیاطی لازم را برای پاکسازی سطوحی که با این مواد در ارتباط بوده اند انجام دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>