اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر:
گمرک خرمشهر از گمرکات فعال در زمینه صادرات و واردات کالا در جنوب ایران محسوب می شود. این گمرک، در سال های پیش از آغاز جنگ تحمیلی، گمرک اصلی کشور محسوب می شد و غالب کالاهای وارداتی از این طریق ترخیص می شدند.

ترخیص17

امروزه نیز به دلیل موقعیت و شرایط خاص، مثل قرار گرفتن در نزدیکی مرز شلمچه، این گمرک بسیار مورد توجه بخش خصوصی بوده است.

صادرات کالا از طریق بندر خرمشهر، در چند سال اخیر، به صورت شایان ذکری رو به افزایش بوده است. این گمرک به عنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته شده و کالاهای گوناگونی به صورت دریایی و زمینی از آن ارسال می شود.

در واقع، بندر خرمشهر پل ارتباطی بین ایران با کشورهای همسایه مثل عراق و ترکیه است و بستری مناسب برای انتقال ارزان قیمت کالاها محسوب می شود.

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر نیز، همانند دیگر گمرکات کشور، با هزینه هایی همراه خواهد بود و باید ملزومات اداری مربوط به آن طی شود.

شرکت های بازرگانی به نمایندگی از صاحبان کالا، مراحل انجام ترخیص کالا از گمرک خرمشهر را به انجام خواهند رساند. بدین واسطه، از متوقف ماندنِ محموله های ارسالی جلوگیری می شود و در اسرع وقت و با کم ترین هزینه، فرآیند ترخیص کالا به سرانجام می رسد.

موقعیت مکانی بندر خرمشهر:
بندر خرمشهر در استان خوزستان و همسایگی کشور عراق واقع شده است و از طریق زمینی و دریایی به این کشور راه دارد.

این بندر تقریبا 10 کیلومتر با مرز شلمچه فاصله دارد و محل تلاقی دو رود بزرگ اروند و کارون به شمار می رود. مساحت بندر خرمشهر بیش از 200 هکتار بوده و 20 اسکله در آن گنجانده شده است. به دلیل قرار گرفتن در این موقعیت خاص، این بندر از اهمیت اقتصادی و سیاسی بسیار زیادی برخوردار است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر:
برای اینکه محموله های ارسالی شما از طریق گمرک خرمشهر ترخیص شوند لازم است مدارک لازم آماده شده و مراحل اداری آن پشت سر گذاشته شود. در گام اول، باید مدارک مالکیت کالا از فروشنده به خریدار ارسال شده باشد و قبص انبار محصول دریافت شود.

پیگیری ترخیص کالا توسط صاحب محصول یا نماینده دارای کارت بازرگانی صورت می گیرد. برای جلوگیری از خسارت، اقدام برای ثبتِ سفارشِ ترخیص را، پس از رسیدن کالا انجام دهید.

در مراحل بعد، باید مجوزها و گواهی های لازم برای ترخیص دریافت شود. پس از انجام تشریفات گمرکی و کسر عوارض، فرم اظهارنامه پر می شود و مورد بررسی مسئولان قرار می گیرد. با دریافت پروانه سبز گمرکی، کالای شما اجازه خروج خواهد داشت و می توانید آن را به شهر مورد نظر خود انتقال دهید.

مزیت ترخیص کالا از بندر خرمشهر در چیست؟

  • 25٪ تخفیف سود بازرگانی.
  • بهترین بندر برای ترانزیت کالا به کشور عراق.
  • بهره مندی از امتیازهای منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند.
  • واردات برخی مواد اولیه بدون دریافت عوارض گمرکی.
  • استفاده از تجهیزات مدرن برای بارگیری و تخلیه کانتینرهای کالا.
  • ارتباط با راه آهن سراسری.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>