اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل پر کردن اظهارنامه گمرکی:
برای تنظیم اظهارنامه گمرکی، ابتدا باید اطلاعات خواسته شده در فرم مخصوص درج شود. تمامی اطلاعات مربوط به کالا، شرکتی که کالا را وارد کرده، بهای کالا و سایر موارد به دقت نوشته شود.

ترخیص21

طبق اطلاعیه ای که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر شده از اول اردیبهشت سال 92 اسناد ضمیمه اظهارنامه های گمرکی در صورتی پذیرفته می شوند که اطلاعات مربوط به مشخصات کالا، مطابق با فرمت های استاندارد شده بین المللی نوشته شود.

اظهارنامه پس از تکمیل در دو نسخه و با قید امضا و تاریخ به همراه سایر اسناد و مجوزهای لازم به گمرک تحویل داده می شود.

اظهارنامه بعد از تحویل توسط یک فرد ارزیاب به صورت فیزیکی بررسی شده و همه موارد مندرج در آن کنترل می شود تا نوع کالا برای بررسی تعرفه گمرکی مشخص شود.

هر نوع کالا دارای یک تعرفه گمرکی است که شامل عوارض و مالیاتی است که دولت به دلایل مالی یا حمایتی از کالاهای وارداتی دریافت می کند.

تعرفه گمرکی هر کالا در نمانکلاتور نوشته شده است. نمانکلاتور در واقع کاتالوگی است که شرح تمام کالاها در آن نوشته شده و دارای یک جدول شامل حقوق و عوارض گمرکی و میزان مالیات برای کالاهای مختلف است. نمانکلاتور برای نام گذاری کالاها به صورت قانونمند و یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که بخشی از اظهارنامه گمرکی با محموله تفاوت داشته باشد صاحب کالا جریمه می شود. در صورتی که صاحب کالا در هنگام نوشتن اظهارنامه از تعرفه کالای دیگری برای پرداخت عوارض کمتر استفاده کند نیز مشمول جریمه های سنگین خواهد شد.

در صورتی که مشخصات محموله با موارد مندرج در اظهارنامه مغایرتی نداشته باشد توسط ارزیاب امضا شده و به کارشناس سیستم ارزیابی تحویل داده می شود.

کارشناس نیز موارد مندرج در اظهارنامه را کنترل کرده و در صورت صحت مطالب، آن را امضا کرده و به رئیس سرویس ارزیابی تحویل می دهد. رئیس سرویس ارزیابی پس از بررسی و درج موارد لازم اظهارنامه را امضا کرده و برای واحد صندوق و صدور پروانه ارسال می کند.

صندوقدار مبلغ فیش پرداختی را با مبلغ محاسبه شده توسط سیستم مطابقت می دهد و در صورت تایید پروانه گمرکی چاپ شده و با اخذ رسید به صاحب کالا تحویل داده می شود. بعد از این مرحله ترخیص کالا امکان پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>