اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف امور گمرکی:
تجارت امروزه به یکی از کارهای بسیار پر درآمد تبدیل شده است و همه ما می دانیم که امور گمرکی به عنوان یکی از مهم ترین پیش نیازهای این زمینه برای صادرات و واردات به شمار می رود.

ترخیص26

در صورتی که این امور به درستی و بر اساس قوانین انجام نشوند نمی توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد خوبی را در این زمینه خواهیم داشت و از این روی توصیه می شود که حتما با این امور آشنایی داشته باشیم.

گمرک به عنوان یک سازمان شناخته می شود و زمانی که یک کالا وارد یا صادر می شود باید حتما قوانین گمرک بر روی آن به صورت کامل اجرا شود. تاجران از دید گمرک یکسان هستند و در نهایت دانستن این قوانین و دانستن امور گمرکی به شما کمک می کند تا کالای شما سریع تر صادر شود و یا به داخل کشور ترخیص گردد.

امور گمرکی چیست؟
تمامی اموری که مربوط به ترخیص یک کالا از گمرک می شود و یا برای صادرات باید انجام شود را امور گمرکی می گویند.

در واقع برای این امور، سازمان گمرکات کشور نسبت به ارائه کارتی تحت عنوان کارت بازرگانی اقدام کرده است و افراد حقیقی و حقوقی می توانند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به دریافت این خدمات اقدام کنند ولی باید در نظر داشت که حتی با وجود کارت بازرگانی، ممکن است مراحل مربوط به استفاده از خدمات گمرکی و یا امور گمرکی زمان بر باشد.

از این روی شرکت های تجاری و تجار ترجیح می دهند که برای ترخیص کالا و یا صادرات کالا حتما از خدماتی استفاده کنند که از سوی شرکت های بازرگانی ارائه می شود و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده و با توجه به آشنایی بهتر این شرکت ها با امور گمرکی و همچنین مراحل انجام کارهای اداری در گمرک می توانیم انتظار داشته باشیم که زودتر به خواسته های خود دسترسی داشته باشیم.

چه مدارکی را برای دریافت خدمات امور گمرکی نیاز داریم؟
برای دریافت بهتر خدماتی که برای این امور به شما ارائه می شود، شما باید مدارکی که از سوی شرکت تجاری ارائه شده است را تهیه کنید تا فرآیند کاری شما بهتر و سریع تر پیش برود. در این خصوص باید حتما اظهارنامه ای را تهیه کنید.

این اظهارنامه که در واقع پیش نیاز تمامی امور گمرکی ارائه شده می باشد، به گمرک این اطلاعات را ارائه می دهد که چه کالایی در چه حجمی وارد می شود و یا صادر خواهد گشت.

همچنین باید در نظر داشته باشید که در صورت وجود کارت بازرگانی، برای دریافت این خدمات حتما باید ارائه شود و در نهایت ارائه قبض های مربوط به انبار و بارنامه ها در کنار ثبت سفارش از دیگر مدارکی است که برای دریافت این خدمات ارائه می شود. در نظر بگیرید که عوارض ترخیص و یا بازگشت کالا به مبداء از دیگر مواردی است که باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید.

در کنار خدمات امور گمرکی که برای واردات قطعی ارائه می شود، نوع دیگری از واردات وجود دارد که به نام واردات موقت شناخته می شود و با محدودیت های کمتری مواجه بوده و در کنار آن باید در نظر داشت که این روش از واردات بیشتر نیاز به دریافت مجوزهایی از مراجع ذیربط مانند مرجع قضایی یا بهداشتی را دارا می باشد.

بهترین شرکت برای دریافت خدمات امور گمرکی کدام است؟
امروزه شرکت های متعددی در خصوص ارائه خدمات امور گمرکی اقدام می کنند ولی باید در نظر داشته باشید همانطور که بیان شد، یک شرکت باید علاوه بر این که دانش مورد نیاز در خصوص خدمات گمرکی را دارد، در این خصوص باید حتما تجربه فعالیت را نیز داشته باشد تا بتواند بر اساس تجربه و آشنایی با سازمان گمرک کشور و همچنین فعالیت در این خصوص با شما همکاری کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>