اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جلب رضایت مشتریان، مهم ترین دغدغه کمپانی های خودروسازی به شمار می رود. به همین دلیل خودروسازان همواره به دنبال بهبود محصولات خود هستند و همین امر رقابت را در صنعت خودرو بیشتر می کند. کمپانی های کامیون سازی نیز، از این امر مستثنی نبوده و با در اولویت قرار دادن راحتی و آسایش رانندگان، به دنبال ساخت کامیون هایی هستند که علاوه بر ارائه قدرت و توانایی، قابل اطمینان نیز باشند. در این میان، ایمنی و قابلیت اطمینان کامیون های ولوو همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست و این خودروسازی با ارائه مدل های مختلف سعی دارد شهرت و جایگاه خود را در دنیای خودروهای سنگین حفظ کند. ولوو VHD نیز، که در دو تیپ استاندارد و VHD 430 عرضه می شود، یکی از بهترین و پرقدرت ترین کامیون های باری به شمار می رود.

کامیون ولوو VHD

طراحی
قرار گرفتن کابین VHD بر روی موتور، ظاهری پر قدرت و هدفمند به این کامیون بخشیده است. جلوپنجره سیاه رنگ آن نیز، توسط زه کرومی براق احاطه شده و لوگوی ولوو در وسط خطی که در قطر جلوپنجره کشیده شده است، قرار دارد. دو ورودی هوا که در دو طرف کاپوت قرار گرفته اند، علاوه بر بهبود گردش هوا، پویایی ظاهری ولوو VHD را نیز افزایش می دهند.

کامیون ولوو VHD

ساخت کاپوت از مواد سبک و طراحی منحصر به فرد آن، علاوه بر افزایش دید راننده، حالت آیرودینامیک این کامیون را نیز بهبود می بخشد. قرارگرفتن چراغ های جلوی دایره ای شکل بر روی گلگیرهای عضلانی، هماهنگی و زیبایی فوق العاده ای را برای این خودروی سنگین به همراه می آورد. طراحی انعطاف پذیر VHD، امکان انجام تغییرات مختلف را فراهم می سازد. وجود جعبه فیوز بزرگ، دسترسی به تمامی چراغ ها را ممکن می سازد. قرار گرفتن جعبه باتری، مخازن هوا، و باک سوخت در قسمت جلو سبب افزایش بهره وری می شود. 

کامیون ولوو VHD

طراحی داخلی
کیفیت ساخت بالا در کنار طراحی داخلی منحصر به فرد، راحتی و آسایش فوق العاده ای را برای سرنشینان فراهم می آورد. هم چنین، استفاده از عایق صوتی و پوشش ضد آب بر روی درب ها، با کاهش صداهای اضافه، شرایط لذت بخشی را برای رانندگی فراهم می آورد. عایق حرارتی سقف نیز، دمای مطلوبی را در داخل کابین ایجاد می کند. طراحی ارگونومیک داشبورد، سبب دسترسی راحت راننده به تمامی قسمت ها می شود. نشانگرهای بزرگ و دایره ای شکل قرار گرفته در کنسول وسط نیز، اطلاعات مهمی را در اختیار راننده قرار می دهند.

کامیون ولوو VHD

شایان ذکر است، تنظیمات آینه های برقی، شیشه بالابرها، و قفل درب ها به وسیله دکمه های قرار گرفته در قسمت بالای پنل درب ها انجام می شود. قابلیت خم شدن فرمان قابل تنظیم VHD، امکان ورود و خروج راحت تری را برای راننده فراهم می سازد. هم چنین، کیسه هوا و ضربه گیر روی فرمان، احتمال آسیب دیدگی راننده را در صورت بروز تصادف کاهش می دهند. صندلی های بزرگ این کامیون نیز، که از راحتی فوق العاده ای برخوردارند، در دو مدل استاندارد و راحت (Comfort) عرضه می شوند. شایان ذکر است، هر دو مدل از بالشتک ها و پشت سری های قابل تنظیم برخوردار هستند. از جمله تجهیزات سفارشی این صندلی ها می توان به زیر آرنجی اشاره کرد.

کامیون ولوو VHD

موتور و گیربکس
قلب تپنده VHD با برخورداری از پیشرانه D13 ولوو و تولید قدرتی معادل 375 تا 500 اسب بخار و گشتاوری در حدود 1,965 تا 2,372 نیوتن متر، این کامیون زیبا را به پیش می راند. پیشرانه D13 ولوو با برخورداری از وزن بسیار کم و آخرین استانداردهای سازمان حفظ محیط زیست، توانایی سازگاری با گیربکس های مختلف دستی و اتوماتیک را برای سازنده فراهم می کند، که از جمله آن ها می توان به گیربکس های AT و ATO I-Shift ولوو، Eaton Fuller، و Allison اشاره کرد.برخورداری از قدرت زیاد حتی در دور موتور پایین، این کامیون را در زمره یکی از بهترین خودروهای سنگین موجود در بازار قرار می دهد. از دیگر مزایای VHD می توان به توربوشارژر آن اشاره کرد که سبب مصرف بهینه سوخت و عملکرد بهتر موتور می شود. ترمز موتور سه مرحله ای D13 نیز، به آسانی توسط اهرم تعبیه شده بر روی ستون فرمان کنترل می شود. قرار گرفتن سیستم PTO در قسمت عقب کامیون، امکان برقراری ارتباط این سیستم با تجهیزات مختلف را آسان تر می سازد.

سیستم تعلیق
استفاده از سیستم تعلیق بادی در ولوو VHD، با کاهش ضربات و تکان های وارد شده به کابین، تجربه رانندگی دلپذیری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. کمک فنرها و ضربه گیرهای جانبی نیز، میزان تکان و شوک های شدید را به حداقل ممکن کاهش می دهند. وجود کیسه های هوا در قسمت نصب کانتینر، با کاهش چرخش بدنه، پایداری کامیون را بهبود می بخشد.

کامیون ولوو VHD

نظر نهایی
با در نظر گرفتن کیفیت ساخت عالی، طراحی آیرودینامیک بدنه، شاسی چند منظوره که توانایی انجام کارهای مختلف را برای این کامیون فراهم می سازد، موتور پر قدرت، و مصرف سوخت کم، می توان گفت ولوو VHD یکی از بهترین کامیون های دنیا است که حتی قیمت زیاد آن، البته در مقایسه با رقبا، با وجود مزایای بیشمار چندان به چشم نمی آید.

کامیون ولوو VHD

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>