اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک:
آمار ها و بررسی ها نشان می دهد واردات لوله و اتصالات به ایران همواره در حال گسترش بوده و کشور های مختلفی نیز نظیر کشور کره جنوبی، چین، امارات و… به عنوان صادر کنندگان لوله و اتصالات به ایران در حال همکاری با شرکت های بازرگانی داخلی هستند.

ترخیص31

با وجود آن که تولید انواع لوله و اتصالات به خصوص لوله های فولادی در کشور توسط کارخانجات مختلف در حال انجام است، اما صنایع نفت و گاز برای تامین بخشی از نیاز های خود جهت پروژه های بزرگ نفت و گاز اقدام به واردات انواع لوله و اتصالات از کشور های مختلف می کنند.

البته دلیل دیگری نیز که باعث شده با وجود بالا بودن حجم تولید انواع لوله و اتصالات، واردات این محصولات نیز انجام شود، سخت گیری های صنایع نفت و گاز در بحث کیفیت و استاندارد لوله و اتصالات تولید داخل می باشد.

در بسیاری از موارد همواره تولیدات داخلی از استاندارد های بین المللی و مد نظر صنایع نفت و گاز برخوردار نبوده و این صنایع مجبور به تامین نیاز خود از بازار های خارجی هستند. لوله های فولادی بدون درز از جمله پرکاربردترین انواع لوله در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی بوده که به دلیل مسائل کیفی و استاندارد، از کشور های خارجی تامین می شوند.

واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک همانند دیگر محصولات از یک پروسه طولانی و پیچیده برخوردار است و به عبارتی این فرآیند به راحتی امکان پذیر نبوده اقدامات مختلفی باید انجام شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

فرآیند واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک:
همانطور که گفته شد پروسه یا فرآیند واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک بسیار پیچیده و طولانی است و باید تمامی شرایط لازم فراهم شده و مراحل قانونی آن نیز به صورت دقیق و کامل انجام گیرد.

در این فرآیند باید تمامی قوانین و مقررات رعایت شده و همچنین مجوز های مورد نیاز نیز از سازمان های مختلف دریافت شود. بدون آگاهی از قوانین و مقررات واردات و ترخیص لوله و اتصالات و همچنین عدم اخذ مجوز های لازم از سازمان های مختلف امکان ترخیص لوله و اتصالات از گمرک وجود ندارد.

مراحل واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک شامل مراحل زیر می باشد:

  • انتقال محموله خریداری شده به گمرکات کشور.
  • تخمین هزینه های گمرکی.
  • صادر شدن بارنامه و قبض انبار.
  • تنظیم اظهارنامه گمرکی.
  • دریافت مجوز های لازم از اداره کل بازرگانی.
  • اخذ مجوز از سازمان استاندارد ملی.
  • اخذ مجوز از سازمان محیط زیست.
  • و…

موارد ذکر شده تنها بخشی از مراحل است و هر کدام از موارد ذکر شده خود دارای یک پروسه طولانی و پیچیده بوده و انجام آن ها بسیار زمانبر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>