اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از کالاهای مهم در بخش واردات کالا مربوط به تجهیزات پزشکی می‌باشد.کشور ما بیشتر تجهیزات پزشکی خود را از کشورهای ترکیه، ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی تهیه و از طریق شرکت‌های ترخیص کالا اقدام به ترخیص کالاها می‌کند.

شرکت‌های وارد‌کننده‌ی تجهیزات پزشکی برای واردات کالاها، اقدام به دریافت مجوزات لازم از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی می‌کنند. وارد کننده‌گان برای واردات کالا باید اطلاعات کامل در مورد کالاهای وارد شده و مدارک مربوطه را در سامانه ورود و ترخیص کالا ثبت کنند. ورود کالاهای پزشکی فقط توسط شرکت‌های ثبت شده در اداره کل تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

در چه صورتی وزارت بهداشت مجوز ورود به کالاهای پزشکی را می‌دهد ؟

  1. کالا باید در کشور سازنده استفاده شده و به فروش رسیده باشد.
  2. مدارک به اداره‌ی کل تجهیزات پزشکی کشور مبنی بر فروش و استفاده‌ی آن کالا در کشور تولید‌کننده ارائه شود.
  3. کالای پزشکی مورد نظر باید در بازارهای اروپا و آمریکا نیز به فروش رسیده باشد و این امر از طریق ارائه‌ی گواهی EG برای اروپا وFDA برای آمریکا به اثبات می‌رسد.

تجهیزات پزشکی وارد شده ابتدا توسط اداره کل تجهیزات پزشکی بررسی و سپس مجوز برای آن صادر می‌شود.

نکته: ترخیص کالای پزشکی درتعدادی از گمرکات کشور امکان‌پذیر می‌باشد ماننده گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک شهید رجائی بندرعباس، گمرک خرمشهر، گمرک آبادان، گمرک سهلان، گمرک ارومیه.چناچه کالاهای پزشکی در گمرکات اعلام شده تخلیه نشود باید آن کالا را به گمرک مربوطه ارسال کنند.

پس از اینکه کالاها به گمرک مورد نظر رسید صاحب کالا برای ترخیص کالا از گمرک باید مدارکی ماننده بارنامه، گواهی بازرسی، بیمه‌نامه، پیش‌فاکتور، ترخیصیه، گواهی‌مبدا و غیره را ارائه دهد. پس از ارائه‌ی مدارک و انجام مراحل گمرکی و پرداخت حقوق گمرک اجازه‌ی خروج کالا از گمرک صادر می‌شود.

نکته: افراد نمی‌توانند کالاهای پزشکی دست دوم را وارد کشور کنند و برای ورود آن‌ها مجوز صادر نمی‌شود.

برخی موارد درج شده در آئین‌نامه‌ی تجهیزات پزشکی:

  1.  بر طبق ماده‌ی 3 از آئین‌نامه‌ی تجهیزات پزشکی کلیه‌ی مدیر عاملان، مسئولان فنی، و کسانی که دارای کارت بازرگانی می‌باشند موظف هستند کلیه‌ی مدارک خود را برای ثبت شرکت، دریافت مجوز نمایندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی به سازمان ارائه دهند.
  2. بر طبق ماده ی 14 از آئین‌نامه‌ی تجهیزات پزشکی کلیه‌ی افراد حقیقی و حقوقی موظف می‌باشند مدارک لازم جهت ایمنی و عملکرد درست داستگاه‌ها را ارائه دهند.
  3. بر طبق ماده‌ی 59 از آئین‌نامه‌ی تجهیزات پزشکی وارد‌کننده‌ی کالا پس از دریافت مجوز می‌تواند نسبت به ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نماید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>