اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

تانکرهای حمل نفت، کشتی های فله ای (ترکیبی)، کشتی های باری عمومی، کشتی های کانتینری دار و کشتی های دیگر، که شامل حامل های گاز مایع، حامل های گاز مایع طبیعی، بسته شیمیایی تانکرها، تانکرهای تخصصی، ریفایرها، تأمین دریایی، طناب کشی، لایروب، کروز، کشتی، و همچنین سایر کالاهای غیر باری. کشتی های باری عمومی شامل شناورهای چند منظوره و پروژه ای و همچنین محموله های رولی است.

سابرینا یک کشتی تجاری باری اول محموله های عمده را به داخل کابین های خود جایگذاری می کند، کلا فرایند کار این کشتی به صورت بازرگانی است و کم پیش می آید به عنوان مسافری و مسافربری استفاده شود.

کشتی باری یا کشتی بازرگانی هر نوع کشتی یا تجارت کشتی است که بار، کالا و مواد را از یک بندر به بندر دیگر حمل می کند. هزاران نفر از حمل بار هر ساله در دریاها و اقیانوس های جهان رفت و آمد می کنند. آنها عمده تجارت بین المللی را اداره می کنند. کشتی های باری معمولاً مخصوص کارهایی طراحی می شوند که غالباً مجهز به جرثقیل و مکانیزم های دیگر برای بارگیری و تخلیه هستند و در همه اندازه ها ارائه می شوند.

کشتی های بازرگانی حامل فله در حمل و نقل دریایی

ناو فله کشتی ای است که برای حمل محموله های عمده مانند سنگ آهن، بوکسیت، ذغال سنگ، سیمان، دانه و کالاهای مشابه استفاده می شود. حامل های فله را می توان با دریچه های جعبه مانند بزرگ روی عرشه تشخیص داد، که به منظور سر خوردن قایق و یا تا شدن از جلو و عقب برای دسترسی به بارگیری یا تخلیه بار طراحی شده است.

ابعاد حامل های عمده اغلب توسط بندرها و مسیرهای دریایی مورد نیاز برای سرویس دهی و حداکثر عرض کانال پاناما تعیین می شود. اکثر دریاچه ها برای جابه جایی کشتی های حمل فله بسیار کوچک هستند، اما ناوگان بزرگی از کشتی های حمل و نقل دریاچه بیش از یک قرن است که با کشتی های Great Lakes و St. Lawrence Seaway انجام می شود که شروع آنها از آمریکای شمالی بوده است.کلمبو اکسپرس، یکی از بزرگ ترین کشتی های کانتینر دار جهان که تحت مالکیت و اداره هاپاگ لوید آلمان است.

کشتی کانتینری یک کشتی باری است که تمام بار خود را در کانتینرهایی به اندازه کامیون حمل می کند، به روشی به نام کانتینر سازی، این کشتی ها وسیله مشترک حمل و نقل باری بین مد تجاری هستند.ابر مخزن نفت خام تجاری AbQaiq یکی از بزرگ ترین مثال های کشتی های تانکری بین دریا ها و اقیانوس های جهان است.

تانکر کشتی ای است که برای حمل مایعات به صورت عمده طراحی شده است. اندازه تانکرها می تواند از چند صد تن طراحی شده باشد، برای خدمت به بندرهای کوچک و سکونت گاه های ساحلی تا چند صد هزار تن باشد که این موارد برای حمل و نقل با مسافت های طولانی همچنین بارهای بسیار سنگین طراحی شده اند. طیف گسترده ای از محصولات توسط تانکرها حمل می شود.برای مثال از کشتی های تانکر می تون به مورد های ذیل توجه نمود:

  • محصولات هیدروکربنی مانند روغن، LPG و LNG
  • مواد شیمیایی مانند آمونیاک، کلر و مونومر استایرن
  • آب شیرین
  • شراب
  • و....

محصولات مختلف به حمل و نقل و متفاوتی نیاز دارند، بنابراین انواع خاصی از تانکرها مانند تانکرهای شیمیایی، نفتکش ها و حامل های گاز ساخته شده است.در میان تانکرهای حمل و نقل نفت، ابر تانکرها برای حمل نفت به اطراف شاخ آفریقا از خاورمیانه طراحی شده اند. FSO Knock Nevis بزرگ ترین کشتی در جهان است، یک ابر مخزن ULCC که قبلا به عنوان Jahre Viking (Seawise Giant) شناخته می شد. وزن آن 565 هزار تن و همچنین طول آن حدود 458 متر است.

استفاده از چنین کشتی های بزرگی به دلیل عدم توانایی در کار با ظرفیت کامل بار، در واقع بسیار بی سود است. از این رو، تولید supertankers در حال حاضر متوقف شده است. بزرگ ترین تانکرهای نفتی امروز در مقایسه با تناژ ناخالص، TI اروپا، TI آسیا، TI اقیانوسیه هستند که بزرگ ترین کشتی های قایقرانی امروز هستند. اما حتی با وزن خاص 441، 585 متریک تن که بیشتر اوقات به عنوان VLCC قایقرانی می کنند، که آنها بیش از 70٪ از ظرفیت کل خود را استفاده نمی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>