اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کشتیرانی


وینچ

وینچ مکانیزمی است که برای حلقه زدن، خروج یا تنظیم کشش طناب، سیم یا کابل استفاده می شود. قایق ها و کشتی ها از چندین وینچ برای اداره ورق ها و همچنین لنگرگاه ها یا خطوط پهلوگیری استفاده می کنند. مکانیسم اصلی شامل قرقره یا درام وینچ برای سیم پیچ و ذخیره خط است.

این خط را می توان به سادگی یک لنگ دستی دستکاری کرد، اما ممکن است وینچ های بزرگ تر دارای مجموعه دنده ای باشند و توسط درایوهای برقی، هیدرولیکی، پنوماتیک یا احتراق داخلی تأمین می شوند. بعضی از آنها از ترمز مکانیکی یا برقی برای کنترل خط استفاده می کنند. گاهی اوقات یک چنگک و مچ پا از بازشدن خط قرقره جلوگیری می کند. برخی از انواع وینچ ها که معمولاً به آنها "خود دم" می گویند، از "استریپر" یا چوب دستی استفاده می کنند تا سطح مناسب کشش روی خط را حفظ کنند.

ردیاب آوایی

سونار تکنیکی است که از صدا برای پیمایش، برقراری ارتباط یا ردیابی سایر شناورها و مشاهده مسافت و سرعت اجسام زیر آب استفاده می کند. فرکانس های صوتی مورد استفاده از بسیار کم (مادون صوت) تا بسیار زیاد (اولتراسونیک) متفاوت است. کلمه "سونار" همچنین تجهیزات مورد استفاده برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات صوتی را توصیف می کند. Sonar در صدابرداری عمق، ماهی یابی، نقشه برداری کف کف، ناوبری داپلر و سیستم های مکان یابی صوتی برای غواصان استفاده می شود. اصطلاح مطالعه علمی صدای زیر آب، هیدروآکوستیک است.

کشتی سازی / ساخت کشتیVessel Construction

کشتی سازی ساخت کشتی است که در یک مرکز تخصصی معروف به کارخانه کشتی سازی انجام می شود. کشتی سازان، کشتی ساز نیز نامیده می شوند، کارگرانی هستند که در ساخت و تعمیر کشتی تخصص دارند. ساخت قایق را قایق سازی می نامند. با توجه به ابعاد و وسعت کوچک شناورهای تولید شده، قایق ها لزوماً به خدمات کامل کشتی سازی احتیاج ندارند اما ممکن است در یک قایقرانی یا حتی تأسیسات خصوصی کوچک تر ساخته شوند.

Ship Simulatorsشبیه ساز کشتی

شبیه ساز کشتی یک وسیله آموزش پیشرفته است. یک سیستم الکترونیکی یا مکانیکی که برای قرار گرفتن اپراتورهای کشتی و اعضای خدمه در معرض شرایط و سیستم های معمول کشتی استفاده می شود. آموزش شبیه سازی جایگزینی برای تجربه آموزش روی کشتی واقعی نیست، بلکه به عنوان یک روش مقدماتی برای آشنایی کامل دانش آموزان با تجهیزات، رویه ها و فرایندها استفاده می شود. شبیه سازی همچنین برای بررسی و نمایش به روزرسانی ها و اصلاحات در صنایع دستی مفید است.

Ship Repairتعمیر کشتی

همه کشتی ها به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. بسیاری از عملیات تعمیر و نگهداری را می توان در دریا یا توسط خدمه در بندر انجام داد. تعمیرات پیچیده یا گسترده ممکن است نیاز به حذف کشتی از فعالیت تجاری داشته باشد. نظارت بر طبقه بندی جامعه برای بیشتر تعمیرات در مقیاس بزرگ، به ویژه آنهایی که در حیاط تعمیر کشتی انجام می شود، لازم است. برای کشتی های اقیانوس پیما، به ویژه تانکرها، کشتی باید برای تعمیر در ایستگاه Deballasting آماده شود. مخزن باید کاملاً تمیز شود و شیب های آن (آب خاکستری و بقایای هیدروکربن) باید طبق مقررات زیست محیطی به ساحل پمپ شوند.

Ship Electronicsکشتی الکترونیکی

دستگاه های الکترونیکی طبقه بندی شده برای استفاده در محیط دریایی. تمام وسایل الکترونیکی مورد استفاده در آن باید به گونه ای طراحی شوند که در محدوده کوچک پل قرار گیرند و با آب نمک تماس داشته باشند، بنابراین بسیار مقاوم در برابر آب یا ضد آب هستند. طیف گسترده ای از وسایل الکترونیکی دریایی در بازار موجود است.

Salvage (نجات دادن)

نجات دریایی فرآیند نجات یک کشتی، محموله آن یا سایر اموال از خطر است. نجات شامل یدک کشیدن نجات، خاموش کردن آتش سوزی، وصله زدن یا تعمیر کشتی، جا دادن مجدد کشتی غرق شده یا زمین گیر، حرکت یک کشتی معلول به منظور پاکسازی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>