اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واترجت

شوینده فشار قوی یا واترجت یک ابزار نظافت صنعتی کارآمد است.یکی از کاربردهای جذاب واتر جت صنعتی استفاده در عملیات خاص زیر آب می باشد. یکی از کاربردهای ویژه دستگاه واترجت صنعتی، استفاده از این دستگاه های شوینده فشار قوی در زیر آب است که همراه با چالش های خاص می باشد.

استفاده از واترجت روشی بسیار کارآمد و سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن و جدا نمودن زنگ، جرم، رسوب، خزه از سطح سازه های زیر آب همانند پایه های لنگرگاه، اسکله، سازه های ساحلی و... بوده و به عنوان عملیات مقدماتی، پیش از بازرسی و بازبینی چشمی چنین سازه هایی مورد استفاده قرار می گیرد تا سطح سازه کاملا تمیز شده و تمامی بخش های آن قابل مشاهده باشد.

همچنین هزینه فزاینده و گران خارج کردن کشتی های تجاری و تفریحی، ناوهای نظامی، قایق های گشت ساحلی و... موجب رشد روز افزون کاربرد واترجت برای تمیز کردن بدنه آنها در داخل آب شده است.

تفنگی واترجت مخصوص کاربرد زیر آب

شرایط استفاده از واتر جت در زیر سطح آب کاملا متفاوت با کاربرد آن بر روی خشکی می باشد زیرا بعلت کشش طبیعی وارد بر غواص، مقاومت در برابر نیروی پس زننده حاصل از پاشش آب فشار بالا، تقریبا غیرممکن خواهد بود. در چنین شرایطی برای انجام عملیات لازم است نوع خاصی از تفنگی مورد استفاده قرار گیرد.

این تفنگی که به نام reactionless شناخته می شود، نیروی پرتاب ایجاد شده توسط نازل پاشنده آب فشار بالا را با استفاده از یک نازل مخالف در پشت تفنگی خنثی می نماید. به جز نوع تفنگی به کار رفته در عملیات زیر آب، اصول کاربرد واترجت در زیر آب مشابه با کاربرد آن در خشکی می باشد و بازده عملیات شستشوی سطح به میزان فشار آب، زاویه پاشش و فاصله بین نازل و سطح مورد نظر بستگی دارد.
ملاحظات پیرامون استفاده از واتر جت در زیر آب

ملاحظات زیست محیطی پیرامون استفاده از واتر جت در زیر آب

در پاره ای از موارد هنگام استفاده از دستگاه واترجت در زیر آب، برخی ملاحظات زیست محیطی همچون ایجاد آلودگی در آب مطرح می گردد. در چنین مواردی لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از بسط آلودگی ایجاد شده و محدود نمودن آن در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از نگرانی های مطرح شده مربوط به شدت ضربه حاصل از آب پرفشار بر روی سطح می باشد که ممکن است سبب آسیب دیدگی سطح گردد. یک سطح آسیب دیده و ناصاف محل مناسبی برای رشد ارگانیسم های دریایی بوده و می تواند به عنوان عامل ایجاد نیاز به شستشوی متناوب عمل نماید. بنابراین کنترل فشار و تنظیم آن بر روی میزان بهینه دارای اهمیت بالایی می باشد.

تخریب بتن در زیر آب با واترجت

دستگاه واترجت در تمیز نمودن بسیاری از سازه ها و تجهیزات زیر آب شامل سازه های بتونی و فولادی عملکرد عالی نشان می دهد. لوله های نصب شده در زیر آب، بدنه کشتی های تجاری، تفریحی و ناوهای نظامی، پایه و ستون پل ها، فیلترهای خروجی سد، سازه های اسکله و..... برخی از مهم ترین تجهیزات و سازه هایی هستند که می توان برای تمیز نمودن آنها از واترجت استفاده نمود.

همچنین برای تخریب بتون در نوسازی نیروگاه ها، سدها و بنادر از واترجت های فوق فشار قوی استفاده می شود. به طور کلی کاربردهای واترجت در زیر آب به سه دسته کلی تقسیم می گردند: - آماده سازی سطح پیش از تعمیر و نوسازی - تخریب و حذف بتون - تمیز کردن سطوح سازه های موجود در زیر آب و بدنه وسایل نقلیه دریایی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>