اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واترجت

پیدایش نسل جدید واترجت های فوق فشار قوی با محدوده فشار کاری بیش از 1200 بار، همچنین طراحی و تولید انواع روبات های دقیق و قدرتمند مخصوص عملیات تخریب بتن، عملیات لایه برداری و شکستن بتن را از فرآیندی طاقت فرسا و پر هزینه به عملیاتی سریع، ساده و مقرون به صرفه تبدیل کرده است. این واتر جت های فوق فشار قوی و روبات های کارآمد با برخورداری از دامنه وسیعی از امکانات و تجهیزات کاربردی قادر به انجام عملیات تخریب بتن با بهترین کیفیت و بالاترین بازده در ضخامت ثابت و متغیر بوده و کاربرد آنها بر روی انواع سطوح مسطح و انحنادار افقی یا عمودی امکان پذیر می باشد.

عدم آسیب رسیدن به میلگردها هنگام کاربرد واترجت در تخریب بتن

هنگام تخریب بتن با استفاده از روش های سنتی همانند استفاده از چکش برقی، احتمال آسیب دیدن میلگردها و المان های تقویت کننده بسیار بالاست و تجهیزات حفاری قادر به برداشتن بتن در نواحی زیر میلگردها نمی باشند. همچنین لرزش حاصل از تجهیزات مکانیکی به میلگردها انتقال یافته و موجب سست شدن اتصال آنها با بتن می شود. از سوی دیگر امکان زنگ زدایی از میلگردهای خورده شده و زنگ زده با استفاده از روش های سنتی وجود ندارد.

در عملیات تخریب بتن با استفاده از واترجت، احتمال آسیب دیدن میلگردها به حداقل می رسد و همچنین انجام عملیات زنگ زدایی از سطح میلگردها همزمان با عملیات خردایش و لایه برداری امکان پذیر می باشد و در پایان عملیات، میلگردها به شکل کاملا سالم و تمیز باقی می مانند. به منظور ارتقاء سطح کیفی عملیات و دست یابی به بهترین نتیجه ممکن، می توان از روبات های مخصوص همراه با دستگاه واترجت بهره برد. در صورت استفاده از روبات ها، زاویه پاشش آب و فاصله نازل با سطح به شکل دقیق قابل تنظیم می باشد و در نتیجه برداشت کامل بتن از بین میلگردها و نواحی زیر آنها بدون آسیب دیدن میلگرد امکان پذیر خواهد بود.

امکان تخریب بتن به صورت انتخابی و موضعی با واترجت

یکی از مهم ترین مزایای تخریب بتن با استفاده از واتر جت، امکان تخریب به صورت موضعی و انتخابی می باشد. در این حالت، لایه برداری از بتن دقیقا به همان میزان که لازم است صورت می گیرد و بتن سالم و میلگردها دست نخورده باقی می مانند.حال آنکه در سایرروش های تخریب بتن امکان تخریب موضعی و انتخابی به هیچ عنوان وجود ندارد و بتن سالم و ناسالم هر دو برداشته می شوند.

عدم ایجاد ترک در بتن در صورت کاربرد واترجت برای تخریب بتن

در روش های سنتی تخریب بتن، لرزش ناشی از تجهیزات مکانیکی باعث شکست و ایجاد ترک های میکرو و ماکرو در بتن باقی می شود. همچنین این لرزش به میلگردها منتقل شده و پیوند آنها با بتن سالم باقی مانده را به خطر می اندازد. در روش آب تخریب یا Hydrodemolition لزرش وارد به محیط پیرامون کاملا حذف می شود و در صورت استفاده از jetting robotها مشکل لرزش وارد بر دست و بازو هنگام کار با واترجت نیز به طور کامل برطرف خواهد شد.

سازگاری با محیط زیست در کاربرد واترجت برای تخریب بتن

استفاده از جکش برقی و دستگاه های حفاری در تخریب بتن باعث ایجاد حجم بالایی از آلودگی و گرد و غبار می گردد که تهدیدی جدی برای سلامت کارگران و افراد حاضر به محیط به شمار می آید. حال آنکه هنگام استفاده از واترجت، وجود آب مانع از انتشار گرد و غبار در محیط می شود. همچنین میزان آلودگی صوتی در روش آب تخریب بسیار کمتر از روش های سنتی همانند چکش برقی می باشد.

کیفیت بالای تخریب بتن در صورت استفاده از واترجت

در صورت استفاده از چکش برقی یا تجیهزات حفاری در عملیات تخریب بتن، لایه ای از گرد و غبار و بتن آسیب دیده با ترک های کوچک به عمق 10 تا 20 میلیمتر بر جای می ماند. این مسأله بدان معناست که سطح برجای مانده برای عملیات بتن ریزی جدید کاملا آماده نمی باشد و پیوند ایجاد شده بین این لایه و بتن جدید دارای استحکام مطلوب نمی باشد. بررسی ها نشان می دهد که در صورت استفاده از واترجت و روش آب تخریب، پیوند بین بتن قدیمی و بتن جدید عالی می باشد و میانگین تنش شکست به 5/1 تا 2 مگاپاسکال افزایش خواهد یافت.

در روش آب تخریب نیروی کار کاهش یافته و صدمات ناشی از عملیات تخریب بتن در مقایسه با روش های دیگر به حداقل می رسد. همچنین دستگاه های واترجت فوق فشار قوی صنعتی برای عملکرد پیوسته در بیشینه توان خود طراحی شده اند و قادر به انجام عملیات به طور پیوسته می باشند در نتیجه سرعت، بازده و کیفیت عملیات از ابتدا تا انتهای عملیات یکسان خواهد بود. افزایش سرعت تخریب بتن به معنای کاهش زمان کل عملیات ساخت و ساز می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>