اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واترجت

استفاده از واترجت یکی از کارامدترین روش های حذف خط کشی و علائم ترافیکی از سطح خیابان و جاده می باشد.کاربرد واتر جت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.استفاده از خط کشی ها و علائم ترسیم شده بر روی سطح جاده و خیابان یکی از ساده ترین و در عین حال کارآمدترین روش های هدایت و راهنمایی رانندگان و عابرین و دادن اطلاعات به آنها می باشد.

همچنین از این علائم و خطوط در فرودگاه ها، پارک ها و پارکینگ ها برای هدایت رانندگان و عابرین پیاده استفاده می گردد.خطوط ترافیکی همواره در معرض عوامل محیطی فرساینده همچون باران، برف و نور خورشید و همچنین حجم بالای تردد قرار دارند بنابراین هنگام ترسیم آنها از موادی با قابلیت چسبندگی بالا به آسفالت و کاملا مقاوم در برابر سایش همانند اپوکسی، مواد ترموپلاستیک و چسب های خاص استفاده می گردد.

در چنین شرایط استفاده از روش هیدروبلاست و کاربرد واترجت فوق فشار قوی با فشار کاری 2500 بار همراه با یک نازل زمین شوی کارآمد همانند نازل 25 scaterتولید کمپانی Falch، روشی بسیار کارآمد و مقرون به صرفه برای انجام عملیات پاکسازی خطوط معابر خواهد بود. در ادامه مزایای این روش در مقایسه با روش های سنتی بیان خواهد شد.

روش سمباده زنی (grinding)موجب آسیب دیدن سطح آسفالت می گردد. اگرچه میزان آسیب دیدگی وابسته به دقت تجهیزات بکار رفته و مهارت کاربر می باشد اما در هر صورت برای حذف و پاک کردن ماده بکار رفته برای ترسیم علائم، سطح آسفالت باید تا جایی که ماده رنگ کننده به آن نفوذ کرده، برداشته شود که این مسأله باعث آسیب جدی سطح و ایجاد حفره و بریدگی در آن می شود. جمع شدن برف، باران و یخ در این نواحی آسیب دیده ممکن است باعث بروز خطرات بصری و مکانیکی غیرقابل پیش بینی گردد.

از سوی دیگر وارد شدن ضربه مکانیکی به سنگ ریزه های داخل آسفالت غالبا باعث ایجاد خطوط و نواحی سفید رنگ بر روی سطح می شود که می تواند برای رانندگان گمراه کننده باشد. در صورت استفاده از واتر جت به ویژه هنگام کاربرد دستگاه همراه با نازل زمین شوی scater آب با فشار بسیار بالا (2500 بار) اما به شکل پاشش سوزنی شکل با سطح برخورد کرده و وارد خلل و فرج آسفالت می گردد و مواد رنگی را به نحو موثر و بدون آسیب رساندن به سطح حذف می نماید. میزان رد گمراه کننده به جا مانده در این روش حداقل می باشد.

استفاده از واترجت برای حذف خطوط ترافیکی در مقایسه با روش هایی همانند شات بلاست، سندبلاست، سودابلاست و مشعل گازی روشی بسیار سریع تر می باشد. افزایش سرعت عملیات به معنای هزینه کمتر برای نیروی کار می باشد بنابراین کاربرد واترجت از لحاظ اقتصادی نیز روشی مقرون به صرفه می باشد.

استفاده از مشعل گازی برای از بین بردن خط کشی جاده ها و خیابان ها باعث ایجاد دود و گاز مضر شده و این روش نامناسب ترین روش پاکسازی خطوط معابر از لحاظ مسائل زیست محیطی می باشد. همچنین استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن خطوط ترافیکی از لحاظ زیست محیطی تایید شده نمی باشد و استفاده از مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست غالبا سبب افزایش قابل توجه هزینه عملیات خواهد شد.

هنگام استفاده از واترجت، آب تنها ماده بکار رفته برای عملیات می باشد و قدرت پاشش آب با فشار بالا و همچنین حرارت ایجاد شده در اثر فشار بالای آب، برای حذف هر نوع ماده سرسخت همانند مواد ترموپلاستیک و اپوکسی کفایت می نماید. در نتیجه این روش کاملا سازگار با محیط زیست می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>